tisdag, mars 30, 2010

Bluesjam med Sven Zetterberg på Clarion






Några bilder från lördagens Bluesjam på ett till bredden fullpackat Clarion Hotel i Örebro.
Sven Zetterberg har hållit sig borta från rampljuset några månader men kommer nu att göra comeback på Skärtorsdagen i Bångbrofolkan med The Rock Arounds.
Efter en fantastisk Blues-Workshop med Sven Zetterberg under lördagen och med Sven på ett strålande humör blev han otroligt spelsugen framåt kvällen och ville köra några låtar med oss i Lazy Roosters;-)
Z kan verkligen få det att gunga!!!
Här kommer några videoklipp:
Ber att få önska eder alla en riktigt
GLAD PÅSK
/Kenth

5 kommentarer:

BIRDMOUNTAIN sa...

Min käre bluesbroder! Du går från klarhet till klarhet, Vilket JAM. Svenne är KUNG! Imponerande! HF

Lars H "moderator" sa...

Svänger skönt!
Blues är ju inte riktigt min bag, men det känns när det är bra!
/L

tjjaf ! kbong sa...

Tack Kenth.

Det var en stor upplevelse att höra vad som tydligen är the swedish king of blues.

Nu är alla mina dubier om honom borta. Han låter på något sätt som sig själv. Inte som en copy på BB King som jag tidigare tyckte....

Du spelade fint. Framhävde uttrycket.


Pelle

Blueprint sa...

Vilken afton kära bröder, V I L K E N A F T O N!!! Det är GULD att få lira med en Blues-Kung som ZÄTA!!!

/Kenth

Blueprint sa...

Tack Pelle för din spontana kommentar av mitt trumspel;-)

Med en sådan frontfigur är det ju inte så märkvärdigt att vara trummis...

Kul att du omväderat Zäta och vad jag förstår precis som undertecknad m.fl. insett att han är en av Bluesens STORA tolkare.

Jag har f.ö. aldrig sett honom som en CopyCat.

Sitt första gig gjorde han 1972 som förband åt ingen mindre än Muddy Waters!!!

Å sen har det bara rullat på...


/Kenth