torsdag, april 01, 2010

Ludwig Burgundy Sparkle Set 22,13,16.







Här kommer mera jazzfärg! Alla trummorna köpta för sej, 22 och 13 har en underbar lyster. Ingen fade-ning alls, vad jag kan se. Golvpukan däremot är ganska solblekt, passar därför inte så jättebra ihop med resten. Skulle väl göra ett ryck och sälja 16 gp ( fast vem vill ha en sån´i Svedala?) och leta rätt på en annan på Ebay. Just nu är jag för snål och trött för detta uppdrag. Men man ska ju aldrig säja ALDRIG när det gäller mej!!! Fiberskyn 3 skinn på alla pukorna, mycket bas i soundet. Man ser inte många Ludwigset i denna färg, snyggt tycker jag. GLAD PÅSK, HF!
ps. osså den obligatoriska "dubbla golvpukor" bilden ds.



8 kommentarer:

BIRDMOUNTAIN sa...

Glömde en fruktansvärt oviktig sak, men ändå.....Virveltrumman är en Pioneer modell( och den letade jag efter MÅNGA år...) Birdie

Blueprint sa...

Om det där är Jazzfärg är då Sky Blue Pearl Bluesfärg?

Jag försäkrar dig Hasse att jag skulle nog t.o.m. kunna tänka mig lira Blues på dina Burgundy ;-)

GLAD PÅSK!

/Kenth

BIRDMOUNTAIN sa...

Vi spikar det: Sky Blue Pearl är numera bluesfärg! Återstår att bestämma rock och popfärg, alltså! HF

Blueprint sa...

Är det ett beslut vi kan ta på tu man hand eller krävs Moderatorn´s välsignelse?

Vad säger Moderator´n?


/Kenth

BIRDMOUNTAIN sa...

Förslag på popfärg från mej: "Ringo" färgen, mera pop går väl inte att få. Möjligtvis Red Sparkle. Var ju många trummisar som matchade sina gitarrpolare med röda Fender Stratokaster, typ Shadows (dvs 60-tals pop).
Vad tycker ni andra? HF

Blueprint sa...

Black Oyster är väl den självskrivna Betlesfärgen eller Ringofärgen om man så vill.

Red Sparkle får väl här bland de övriga färgena vara den kulör som bäst accentuerar Rock´n Roll.

När det gäller POP, detta masskulturella musikbegrepp så är väl Vistalite med sin semitransparens det färgval som bäst personifierar detta dunkel ;-)

Lars H "moderator" sa...

White Marine Pearl=jazzfärg.
Rich, Krupa, Bellson, Though...

/Lars

BIRDMOUNTAIN sa...

WMP- instämmer med moderatorn. Tunga namn som spelar på "Mother Of Pearl"! Tänk vad fina dom måste varit när dom var helt nya, VITA! HF