fredag, april 09, 2010

Ludwig Oyster Black Pearl 22,13,16.







Mera "Ringo"..... Även detta set köpt i Sverige av en Blogg-medlem! Inga extra hål i bastrumman. Den var från början endast utrustad med ett fäste för cymbal-arm. Sedan har någon på ett proffsigt sätt monterat en dubbel-pukhållare( i mitten, tack och lov!), ett s.k "tjurhuvud". Pukorna är kritvita inuti, kanterna mkt bra. Virvel- en fin Supersensitive från 60-talet med fint krom. "She loves you YEAH, YEAH,YEAH, YEAH!
ps. det är Blueprint som ligger bakom den snygga Vintagedrummersweden-loggan! ds.



3 kommentarer:

Blueprint sa...

Jag gläds med dig Hasse! Det är få förunnat att ha förmånen att få äga så otroligt fina Ludwig a la Vintage som du gör. Richard Starkey Kulören är ju cool, har jag f.ö. alltid tyckt.

Själv är jag stolt ägare till ett Sky Blue Pearl 1969 i lönn. Låter självfallet som en fång rosor doftar ;-)

Vintage Drummer loggorna och de exklusiva Ludwigemblem/monogramen på våra bastrummmor kommer som Hasse påpekar från mig. Så vill ni förse edra klenoder med dessa så hör av er. De kan även fås med Slingerlandskölden eller något annat roligt t.ex. med kätting för hårdrockare Bandnamn etc. Och självklart skräddarsydda för vilken bastrumstorlek som helst.

Hälsningar Blueprint

kenth.ludwig@telia.com

BullOlle sa...

Tjolahopp Hasse,
Det tilltalar mig mycket att du så smakfullt arrangerar med "rätt" stativ till varje litet bildreportage du lägger upp... Själv anser jag att "Atlas" och "Hercules" är otroligt vackra stativ. (Ooooh, jag hörde själv hur nördigt det där lät...)
Mvh Olle

Lars H "moderator" sa...

Vintage Drummer-dekaler har jag fått för vidare distribution.
Jag delar ut så fort vi ses...

Och black oyster är snyggt!!!

/Lars