söndag, mars 21, 2010

Ludwig Psychedelic Red.




Köpt för dyra pengar i en musikaffär i STHLM, c:a 8-9 år sedan. Undrar om den här färgen var så populär 1969, när den kom. Jag har inte sett några bilder på någon 60-70-tals trummis med det här färgvalet! Jag höll på att köpa ett Psyc Red 22,12,13,16 i stället för det på bilden. Är glad att jag lät bli, den här finishen har så mycket färg i sej. Det andra setet var mkt fade-at, en blå-aktig nyans på det hela. Skicket på detta set är mkt FINT! Har använts på en och annan spelning, väcker en del uppmärksamhet. Samtliga skinn är Remo Fiberskyn, låter skönt basigt och gammalt om dessa burkar! HF


7 kommentarer:

Lennart Pn sa...

Ganska så annorlunda intryck än vad "Champis-kiten" ger ...

... men uppkäftigt och mycket attraktivt på sitt sätt!

/Lennart Pn

Lars H "moderator" sa...

Malte gillar färgen, Hasse!
/Lars

BIRDMOUNTAIN sa...

Lasse! Du vet att Malte har alltid varit min favorit av dina tre söner! HF

Roger sa...

Tvillingkit till mitt psyk.red kit. De båda seten skall visst ha ett gemensamt förflutet på Sveriges Radio. Var det inte så, Hasse?

Lars H "moderator" sa...

Japp.
Sveriges Radio hade 4 kit, två Psychedelic red och två Mod orange. Har jag för mig.
Jag var i affären på Birka när de byttes in.
Specialbyggda case v ar det till också. Stora trälårar.
Hade varit reservtrumset till olika musikprogram. Så i princip aldrig eller väldigt sällan spelade på.

Bra pris var det också.

BIRDMOUNTAIN sa...

Det blir värre... när jag hade hittat mitt Psyc.Red så flög, f-n i mej. Såg ett likadant på gamla Birka, 22,13,16. Mycke´vill ha mer, tänkte att jag köper det också, dubbelt e ju coolt( men bra svårt! Dock tog jag för lång betänketid...när jag ringde upp och skulle köpa var det visst en Paiste-expert från Linköping som hunnit före! HF

Roger sa...

Man kan inte vinna jämt, Hasse. Nåja, du är ju inte helt utan trumset..