tisdag, mars 23, 2010

Hmmm.

Har lite ljudgodis att bjuda på.... Nyimporterad 14x5" Ludwig Supraphonic supersensitive transitional badge 1959 i en inspelning från st Claras bluesjamsession 5/2. Hade min Yamaha miniporta bakom axeln. Alla kan höra!!!! Sista låten av de tio. Mitt tycke om soundet på virveln är att det är väldigt speciellt med betoning på bra. I övrigt.... en grym sångare på inspelningen. En ung kille som kom och gick utan presentation..... Så blir det på jam... man skriver i vatten.

http://www.myspace.com/tjjafkbongdrums

2 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

Men man vill ju se virveln också!
Personligen tycker jag att transition-badgen är helkul.

För många år sen såg jag en virvel med den badgen och trodde det var en lågbudgetvariant.
Träfade sen amerikanen som köpt den. Turnerande trummis som gjorde sitt livs fynd!

/Lars

tjjaf ! kbong sa...

Sant. Den har en lite platt framtoning i designen...

Virveln i fråga finns faktiskt på den plåtade trumhögen i mitt tidigare inlägg. Där finns även en transbadge till, men med vanlig mekanik... Om jag skall sägå något negativt om dessa så tycker jag inte att de har samma dymanik och flexibilitet vad gäller modulation som LM 400 modellen. Vet mycket väl att det hänger på hur man spelar och att jag är så att säga född med LM 400......