fredag, mars 19, 2010

Ludwig Club Date Galaxy Pearl.




Ett av mina ABSOLUT FINASTE set! Trummorna är helt ofade-ade, de flesta Galaxy har endast silver sparkle kvar. Jag har använt dessa trummor endast EN gång, på jazz kurs för några år sedan. De andra trum-deltagarna bara dog.... Matchande 14x4 virvel= "Downbeat" SET! Vad jag förstår är stommarna likadana som i Ludwig Super Classic, skillnaden är stämhusen. I denna ovanliga färg(var visst ingen försäljnings-succe´) har jag dessutom en jazzfestival, en pioneer och en 13x3 virveltrumma.HF


9 kommentarer:

Niklas Kilenstam sa...

Min favoritfärg!!!!
Mycket ovanlig och inte så populär, nej...
Konstiga dom var på den tiden....;-)

Lars H "moderator" sa...

Snyggt, som vanligt.
Nu måste du väl ha ett Pink oyster också... eller?
Kanske ett Citrus mod?
:-)
/Lars

Nisse sa...

Tillhör absoluta favoriten, liksom Rogers Mardi Gras.Om någon inte sett ett komplett sådant tidigare ,så gå in på Classic Vintage Drums och njut.
Nisse

BIRDMOUNTAIN sa...

Man kanske skulle maila Bun E. Carlos (CHEAP TRICK)och fråga om hans Downbeat Pink Oyster är till salu? Skulle troligtvis kosta en förmögenhet, OM han ens skulle sälja....HF
ps.rail-consoletten på bastrumman är utbytt mot en modell sent 60-70 tal. enda anledningen(orginalet är tipp topp)är att därigenom kommer hängpukan något högre upp, exakt 3 cm! ds.

Lars H "moderator" sa...

3 cm högre upp?
Spelar du på dina grejer också...?

Det kanske man skulle prova...:-)
/L

Blueprint sa...

Riktiga skönheter det där du Hasse!

Låter de lika vackert också?


/Kenth

BIRDMOUNTAIN sa...

Beror ju lite på vem som håller i ve´träna´.....HF

Blueprint sa...

Joo, men så är det ju alltid ;-)

Jag förstår nog vad du menar Hasse, dessa trummor kräva känsliga händer men framför allt, D Y N A M I K i anslaget M E N, då gissar jag att skönheterna låter precis som syrénerna doftar i månadsskiftet maj-juni?


/Kenth

BIRDMOUNTAIN sa...

Vi har visst en lyriker i vårat lilla sällskap, huga, huga....HF