söndag, mars 14, 2010

Ludwig Champ.Sp. 22,13,16.







Mitt första Ludwig set i samlingen, som inhandlades 1998. Det var då jag bestämmde mej: jag ska ha ett äldre Ludwigset, helst ett Silver Sparkle. Den färgen ligger mej varmt om hjärtat, mellan 1973-1978 hade jag ett 24,13,16( som sedan växte med en 12x8, 14x10, och en 18x16!).
Något Silver Sp. hittade jag inte, men tyckte att den här färgen inte var så tokig. Det här var ett matchat set, serie n:r bevisar det. Jag har som synes gjort en liten modifiering: ett cymbalfäste för splashen a la Krupa, Rich. Sista bilden: bonus, TVÅ golvpukor ser grymt snyggt ut bredvid varandra. Och när det är en 14 och en 16 så når man ju! 16 och 18 är lite värre, och ändå tycker jag att jag har LÅNGA armar.....Hälsn. Hasse F!


7 kommentarer:

Lennart Pn sa...

Hi again, Birdie!

Strålande vackra bilder - och "Champis-finishen" är verkligen läcker!

Håller med dig om att det är ursnyggt med två "golvisar" side by side ... men för min del får det i så fall bli 14" och 16" - 18" är too much för mitt vidkommande.

/Lennart Pn

Niklas Kilenstam sa...

Skitcoolt, Hasse!
Lite mesiga tycker jag nog ni e....
16 o 20 golv e ju perfekt!
;-)
Olika spelstil helt enkelt.
Fast jag diggar också 12, 14 och 16 uppsättningen!!!
N

Lars H "moderator" sa...

Dubbla pukor?
Är den andra till handduken då, eller?

Ludwig äger fett, som mina elever skulle ha sagt.

/Lars

BullOlle sa...

Hahaha, Just det Ludwig ÄÄÄGER fett..

BIRDMOUNTAIN sa...

Hrm, Lasse! Till skillnad från slöfocken Buddy Rich ANVÄNDER jag båda golvisarna, huga....HF

Blueprint sa...

Superläckra de där Hasse!

Åjo, nog har du räckvidd för dubbla golvisar Hasse, fixar t.o.m. en annan (lirade faktiskt på dubbla golvisar i studion på Crazy Shake) http://www.myspace.com/lazyroosters

Men att släpa extra puka på bluesgig är absolut inget för mig, å inte har man kondition för dylika upppsättningar heller ;-)

/Kenth

Lennart Pn sa...

Undertecknad har bara en golvpuka till mitt gamla "Ludde-kit", och det är en 16" ... eftersom jag kör med sticks som är 16" långa så kan dom emellanåt vila riktigt fint på golvisen - där kan också visparna få ligga när man tex skiftar "verktyg" mitt i pågående låt ... ja, fördelarna med en 16-tummare är många, fast handduken (ha-ha!)kan man ju hänga upp i en stämskruv eller så om man (som undertecknad) bara har en "riktig" golvpuka till sitt förfogande.

Det sistnämnda ("riktig" alltså) syftar på sk "hängande golvpukor - nåt som jag inte gillar även om jag mer eller mindre fick en sån (14") på köpet till mitt lite nyare Tama-set ...

Håller med Kenth om att det är ett jäkla släpande med alltför maffiga uppsättningar - därför håller jag mig till 20" baskaggar, måste ju komma in genom dörrarna till bostaden (och in i klädkammaren också) with my darlings ...

... men som NK framhåller - mycket har ju med personlig spelstil och musiktyp att göra ...

/Lennart Pn