onsdag, november 25, 2009

Ny på bloggen



Hej alla trumnördar, tänkte hälsa på alla och tacka Lars för inbjudan. Jag gillar Ludwigtrummor som några av er andra oxå har jag förstått ;-) Hasse...


Detta är mitt vardagsverktyg som jag kom över för ett par år sedan..
13, 16, 24 keystone badge, dvs ganska tidiga "Black Panther". Tyvärr har någon total ateist borrat den ovanliga virginbaskaggen för ett svivelomaticfäste (Som jag sedan tog bort och ritualmördade) Men med svart gaffatape lyckades jag täcka hålet till nästan osynlighet.. Billigt och snabbt!! Dessa skönheter kommer att behöva byta ägare dock då jag inte riktigt är överrens med 24an, intresse någon?, punkrock deluxe är det iallafall!
Med på bilden syns oxå en 16 Butcher Block, Sjuttiotal så det dänger om det... Till detta eminenta set söker jag fö. en 22 baskagge till, med 3lagers och omålad insida BO badge.
Är det någon som känner någon som har en??
Sist undrar jag om det är någon på bloggarn som har en 22 bd-hoop i bra skick för en rimlig slant? till ett kommande projekt.. Det borde ju finnas ett och annat i gömmorna därute och även om det här inte är någon anslagstavla är det väl ett perfekt forum att hjälpa och bli hjälpta i våra projekt?! Ha det bra alla trumvänner och tack för att ni finns!

11 kommentarer:

BullOlle sa...

Haha.. jag blir visst först med att kommentera mig själv, om någon har nått av det nämnda så nås jag på olle8ull@tele2.se . Tjoflöjt

Lennart Pn sa...

Hej på dej, BullOlle!

Jo, nog kan det vara sparsmakat med kommentarer ibland här på bloggen. Men, klart att en Ludwig-freak ska få lite gehör för sitt "Black Panther"-kit, det ser ju ut att kunna tjäna dig väl.

Själv har jag ett 60-talskit med storlekarna 20,12,13,16 åsså en Supraphonic 400. Finishen är den som ibland kallas "Light Blue Pearl" och ibland "Skye Blue Pearl". Har haft dom sen dom var nya och då kan du räkna ut på ett ungefär hur gammal jag är ...

... Nisse "Levin" är nog ngt äldre men sen vete sjutton ...

/Lennart Pn

BullOlle sa...

Vad trevligt, det var just ett sånt kit jag började spela på en gång i tiden, dock ett White Marine Pearl 20, 13,16 som min far köpte i Västerås på mycket tidigt 60tal... Dom står i min källare och håller på att få en grundlig genomgång, baskaggen är helt klar och pukorna skall bara plockas ihop, polerade och klara.. bilder kommer snaaart... Har du några bilder på Dina Luddies Lennart?

Lennart Pn sa...

Hej igen!!!

Jo, det finns bilder i denna bloggs arkiv ... gå tillbaka till juni och juli 2008 så får du se ...

Lennart Pn

Roger sa...

Jag älskar Black Panther-trummor med keystone badge. Välkommen till bloggen!

Lars H "moderator" sa...

Hej och välkommen!

Jodå, man kan använda denna blogg som anslagstavla! Då blir det mer liv och rörelse, så lägg gärna ut efterlysningar.

Snyggt kit! Swivomatichållare var ju proffsens standardmodd på den tiden dina trummor levererades!
Ringo med många fler föredrog Rogers hållare framför Ludwigs.
Så du skulle lugnt kunnat behålla moddningen och känt att det var original!!!
Om någon annan bloggare inte håller med så har vi kanske en fin diskussion på G:-)

Swivomatic är ju på många sätt en föregångare till dagens hållare, kolla bara på Yamaha!

/Lars

Roger sa...

Om jag inte missminner mig hade självaste Mitch Mitchell (Jimi Hendrix) en swivo-matic hållare på sitt Black Panther-kit. Borde nog gå att googla fram en bild på det någonstans.

Lars H "moderator" sa...

Stämmer bra Roger.
Black Panther + Swivomatic = sant

/Lars

BullOlle sa...

Jo just det det var en engelsman vid det namnet som hade ägt det innan jag köpte det på ebay UK för ett par år sedan... Hehe..

BIRDMOUNTAIN sa...

Hej, du! Var ett tag sen, vi behöver lite nytt blod på bloggen, stort VÄLKOMMEN! Jag har en 22 sarg, ring! Hasse F.

Roger sa...

Tror att Mitch Mitchel även hade Swivo-matic-ben på sin baskagge - fyra stycken till och med (som de Slingerlandseten från sent 70-tal). BullOlle: Antar att du skämtar (?), men vilken total hit det skulle vara om ditt BP-kit skulle härstamma från en Hendrixlegend som MM.