fredag, november 20, 2009

Mer svammel.....

Gåtan Shrieve....
Denna lunga i Santana (Michael Shrieve, Santanas förste? trummis som slutade där ca 76) vars soloplattor,,,i alla fall de jag hört är som tagna från The valiumresort...grymt sagt av mig,,,men alla vi som så djupt beundrat hans levande spel mitt i Santanas percussiondjungel borde få en liten svart sorgkant ändå. Kanske någon som inte håller med eller har andra referenser?? Intressant att höra andra vinklingar...ursäkta:) se,,

Kanske var det så att miljön med alla slamrande congas och klockor var hans rätta akvarium...?
Hör dock hans mer renodlat i mixen tydliga spel på Santanas platta Borboletta (hans avskedsalbum,,,spelade enbart på A sidan) Mirage, etc Delikat anslag är förnamnet...

Tack så länge :)

2 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lars H "moderator" sa...

Har ju aldrig hårdstuderat Schrieve, men kommer ihåg honom från Paistekatalogerna.
Tyckte alltid han såg tuff ut! Mycket tuffare än musiken han spelade.
Jag var ju då inne i min värsta rock/ punk-period...
/Lars