onsdag, november 18, 2009

Lite trumsvammel

Varför går alltid min vänsterstock längst ut på bakspetsen när jag spelar,,,,varför varför :),
kan jag aldrig hålla den som mr BRich, dvs in en tredjedel - För övrigt har jag begynnat att hata ALLA moderna trumstolar som utan undantag får mig att svaja som en flaggstång i stormen.
Nä!! Jag har gått över till de hederliga tubpallarna. På dom sitter man som på en stock. Också fö kan man se Peter Erskine sitta på en congas i ett Youtubeklipp (Black Market med Weather Report) också stabilt. Jag menar, allting som kan hindra den känsliga vinklingen mot de plågade skinnen bör undvikas...Sen har jag efter att under ett flertal gigs nu på sankta Claras bluesjam börjat inse att 18" baskaggen jag där spelar på blir aningen för kysk i bluessammanhanget. Börjar längta efter min Camco 24". SEX!

2 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

Härligt svammel.
Mina stockar åker ut i handen, men efter att ha sett fler aKeith Moon videos så känns det helt normalt och ok.
En trumstol med förvaring. DW släppte ju en moder härom året, med höj och sänkbar sits. Kanske vore nåt att spana in...
/Lars

tjjaf ! kbong sa...

Allt som är höj och sänkbart startar min misstänksamhet om vertikal obalans....men,,,skall kolla upp modellen. Tack Lars för tipset!