söndag, maj 09, 2010

Ludwig WMP 20,18,12,13,14,16.






















WMP, en klassisk vanlig färg. Trummorna är köpta var för sej, och matchar bra förutom 20" bastr. Den har mycket vitt i sej, och inte den här "gula" färgen som är så vanlig hos WMP. Den lilla bastrumman hittade jag på Ebay Tyskland. Säljaren tipsade mej om en amerikanare, som skulle sälja 12 och 14 privat. Det var många mail innan jag vågade ta steget, jag var definitivt rädd för att bli lurad. Men som synes så blev det ett lyckligtslut! Hälsn. Hasse F!






7 kommentarer:

Nisse sa...

Mums filibabba , som det gamla fina uttrycket säger.
nisse

Lars H "moderator" sa...

Klassisk färg.
Och passar till all musik!

Är båda kaggarna oborrade?
/Lars

BIRDMOUNTAIN sa...

Om man kan få vara lite mullig mansgris( för en gångs skull!): båda kaggarna är oskulder! HF

Lennart Pn sa...

Ja, detta är verkligen "the real thing" - urtjusiga "Classics" helt enkelt ... man kan omöjligen förbli oberörd när man får se såna här läckra drums ...

/Lennart Pn

BIRDMOUNTAIN sa...

Tack för kommentarerna! Nu är det bara Sparkling Silver kvar.....sedan är mitt uppdrag slutfört! Birdie

BullOlle sa...

Hej Hans,detta är för mig bland det vakraste som finns i trumväg. Ett WMP i fint skick även om det är något gulnat är essensen av vintage på nått sätt.. Nu ser man fram emot The Silver Sparkle. Hur har det förresten gått med din lokal, har det löst sig eller? Hoppas det går bra! ..annars har jag ett stort vardagsrum du kan få ställa upp några kit i;) MVH Olle

BIRDMOUNTAIN sa...

Hej Bull-olle! Ja den värsta faran är väl över, jag åker i alla fall inte ut vid årsskiftet som jag trodde först. Men det känns FINT att veta att om det krisar, så kan jag använda ditt vard. rum! Skulle väl i så fall bl. a. vara alla mina WMP trummor, din favvo-färg, eller hur? HF