lördag, maj 29, 2010

Ludwig Sparkling Silver 22,20,12,13,14,16,18.
















Nu börjar jag närma mej slutet. Högst upp ( två bilder) ett Downbeat set, dvs 20 12 14 och en 14x4 virvel. Sedan två bilder på 22,13,16 med en 14x6½ Symfonivirvel. Näst längst ner, "lilla" rocksetet med dubbla golvpukor. Och bilden längst ner "stora" rocksetet med 16 och 18 golvpukor.
Den här finishen är inte ovanlig på något sätt. Men den betyder mycket för mej, många av mina gamla hjältar valde den här färgen. OCH mitt första Ludwig som jag hade på 70-talet, var Sparkling silver. När man var popstjärna gjorde sej den här glittriga färgen mycket bra i strålkastarljuset! HF





2 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

Jag säger som min gamla mamma:
Vad ska du med så många? Du kan ju bara spela på en i taget...

Kanske inte riktigt sant när det gäller trummor.
Men det är många fina silvertrummor du radar upp.
Klassisk färg - allt från Joe Morello till Ian Paice.

Joe Morello fick visst tjata för att få ett silver sparkle-set. Alla andra skulle ju ha white marine pearl. Silver sparkle var för marschtrummor...

/L

BIRDMOUNTAIN sa...

Jag kan spela på FYRA samtidigt, två fötter och två händer. Så det så......HASSE