måndag, september 29, 2014

Hansson & Karlsson on Popside Show (Swedish TV, 1967)

3 kommentarer:

Lennart Pn sa...

I det här fallet, Lars H, så är det ju ovedersägeligen så att Janne C lirar på Gretsch! Där har du såklart helt rätt för dig. Fast man (=jag) kan spontant tycka att till Hansson & Carlssons dynamiska musik i lite experimentell anda så hade ett innovativt Meazzi Hollywood kit passat bättre ... men det är MIN åsikt, förstås ...

Lennart Pn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Jag har lirat med en kille som kände Hansson. Han äger hans gamla orgel. En gång när Erik hade varit till Hansson så sa han innan han gick: Jamen hej mä re! (Hej med dig) Då svarade Hansson, han var ju gravt alkoholiserad: -Jag heter inte Mary, jag heter Bosse Hansson.
Lite roligt samtidigt som det är lite tragiskt.