tisdag, oktober 21, 2014

Tysk Trumcocktail

Hallå!
Jag blev lite inspirerad av Nisses senaste inlägg så jag bjuder på en Tysk Trumcocktail.
 Vad är detta nu då?
Jo det är ett ihopplock, "Jelly Bean-kit", av Trixon Telstar trummor. Alla trummor är koniska.
Baskagge: 20" slag, 16" front
Hängpuka: 14" slag, 13" under
Golvpuka: 16" slag, 20" under
Virvel: 14" slag, 13" sejar

Ska man vara helt ärlig så ser det mer fränt ut än vad det låter bra. Virveln låter jättebra. Jag har satt på en puresound på den. Kanske därför?

Ha det!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Märkliga,men tjusiga.hur påverkas ljudet?

Unknown sa...

Till det sämre.

Unknown sa...

Fast jag har inte provat dom fullt ut måste jag erkänna.

Lars H "moderator" sa...

Snygga räcker långt!
Otroligt snygga måste ju då räcka ännu längre!!

Mmmmmmmm...

/L

Lennart Pn sa...

Otroligt såna grejor det finns här i landet ...
/Lennart Pn

Trum-Gugge sa...

Personligen har jag noll erfarenhet av koniska stommar, skiljer de sig tonmässigt?