måndag, oktober 06, 2014

Hollywood 2




Hallå där.
Jag försöker hålla bloggen vid liv och visar mitt nuvarande projekt. Det är ett Hollywood President(?) i storlekarna 22, 16, 13, 12. Jag är lite osäker på om det är ett President, men det ska jag ta reda på. Kitet har blivit lite fuktskadat tyvärr, men jag hoppas på att det ska vara spelbart ganska snart. Speciellt 13" pukan ser ut att vara lite sne. Hollyeood har ganska roliga hardwarelösningar. Speciellt golvpukbenen tycker jag är fräna på det här kitet. Ser lite ut som en raket. :-)
Jag ser framemot att förhoppningsvis få kitet spelbart snart.

Ha det!

10 kommentarer:

Trum-Gugge sa...

Ser ut att va bastanta grejer! Och vilken snygg finish!! Smart lösning på lugsens "hook-funktion" på sargarna som du skrev om i ett tidigare inlägg. Lycka till med renoveringen!

Lennart Pn sa...

Det där är verkligen ett kit som man lägger märke till! Håller med Gugge om finishen ... och det där med "raketbenen" till golvtommen - helfestligt, minst sagt!

Sen det där med att "hålla Bloggen vid liv"? Ett tag var det så att ens (=mina) inlägg inte kommenterades öht (med några få undantag). Då tänker man ju som så att det man gör sig besväret att lägga upp inte är av något som helst intresse för läsarna. Själv har jag vatt nära att "tacka för mig" mer än en gång ... men man får ju förstå att det är kräset folk som läser det här och inte "nedlåter" sig till att ta till orda i onödan.

Sen kanske det också spelar en roll VEM det är som skriver och tycker - vad vet jag?

Hur som helst - det är ytterst välkommet att Joacim har gått in och vitaliserat denna Blogg!

Lars H "moderator" sa...

Fräna trummor, som vi säger i Sörmland!
Och benen är ju fantastiska.

Vad gäller deltagande eller inte på bloggen, så är det så att fler läser än kommenterar. Så har det varit sen begynnelsen och kommer förmodligen att vara framöver.
Allt bygger på att den som har något att visa omvärlden gör det, och ibland får kommentarer, eller inte.

Men samlingen inlägg och bilder i sig gör ju att man kan skramla in här ibland och hänge sig åt vintagetrummor, en masse!

Ett tag försökte vi oss på att översätta delar av inläggen till engelska, då en del träffar faktiskt kommer från övriga världen, med USA och norra Europa som huvudsakliga intressenter, och övriga världen som sporadiska besökare (Japan, Albanien, Indien, Chile, Paraguay m fl...)

Det enda som är säkert är att man endast kommer vidare genom att heja på varandra i positiva ordalag!!

Som nu:
Hej aJoacim och alla andra inläggare!!

/Lars H

Lars H "moderator" sa...

Är det en slags oyster black, förresten?
På gränsen till bowling ball?

/Lars

Unknown sa...

Tack! Ja, det är en fin finish. Tyvärr så är den väldigt repig och har även släppt i skarvarna. Speciellt 13" pukan är hårt åtgången. Men jag tycker dom ser fina ut från lite håll. Så jag kör på det här ett tag. :-)

Unknown sa...

Tack så mycket Lennart.
Benen är helcoola. Man kan plocka isär dom i två delar. Det har jag inte sett på något annat märke.

Vi får hoppas att det blir fler som lägger upp lite bilder och skriver några rader. Och jag hoppas även att bilderna man lägger upp inte uppfattas som skryt. Vi är ju nördar allihop och, iaf jag, tycker det är kul att se lite bilder på lite "udda" märken.

Unknown sa...

Tack Lars!
Jag kommer inte riktigt ihåg vad finishen heter. Jag får be att återkomma till det. När man googlar runt på Meazzi så dyker det upp väldigt snygga finishar. Många har man inte sett på andra håll.

Lennart Pn sa...

Att finishen skulle vara repig syns ju inte alls på bilderna. Den ser tvärtom helfräsh ut ...

... och sen har du gjort ett fantastiskt jobb med diverse putsgrejor också - skillnaden är enorm, dom ser ju ut som om dom vore nya, närapå!

Det du har visat upp här (hittills) är två fantastiska Hollywood-kit (plus Trixon-grejorna såklart)! Fint att få se sånt stuff, indeed!

//Lennart Pn

Unknown sa...

Yes är inte så dumt. :-) (och lite vax)

Lars H "moderator" sa...

Som vi brukar svara:
–Kan man tvätta trummor med diskmedel?
–Yes!

/L