lördag, februari 13, 2010

"Heliga Skrifter???"




Hej igen!


Det är absolut inte min avsikt att "häda" när jag drämmer till med ovanstående rubrik! Men för nån vecka sedan satt jag och rutinkollade in lite CD's & DVD's hos min hovleverantör CDON när jag fick korn på dom här skrifterna:




* "History Of Ludwig Drum Company" by Paul William Schmidt

* "The Slingerland Book" by Rob Cook

* "The Legacy Of Gretsch Drums" by Chet Falzerano

Samtliga i stort, fint format (A4 plus för två, ngt mindre för den resterande), fint tryck och massor av bilder plus en massa annat - skulle tro att så gott som allt är av största intresse ...

Nu kanske detta redan finns på hyllorna hos the Members of this particular Blogg - men för undertecknad var det oväntat att på ett så här pass smidigt sätt få hem dessa skrifter som man väl hade på känn fanns, men definitivt inte hos min "hovleverantör" CDON. Det tog bara några dagar innan dom kom via posten och prislappen tycker jag absolut var rimlig - så det här känns verkligen fint!


/Lennart Pn

3 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

Fantastisk läsning, Lennart.
Slingerlandboken är också andrautgåvan som inte lider av föregångarens tryckmissar och dåliga kvalitet.
Grattis och trevlig läsning!

Om det är heliga skrifter vad är då predikstolen?
Det finns ett säte i hemmet som brukar kallas mannens tron, där läsning brukar förekomma:-)

/L

BIRDMOUNTAIN sa...

Hej, Lennart! Ja, man är i himmelriket när man får läsa dessa böcker. Underhållande och utbildande! Du som är gammal Ludwigspelare rek. jag Rob Cook- The Ludwig Book/Rebeats. HF

Lennart Pn sa...

Tackar för tipset, Birdie!

/Lennart Pn