torsdag, februari 18, 2010

Bilder!

Hej, go´vänner! Under våren så har jag ett litet projekt, som jag vill berätta om. Jag tänker ta nya bilder på alla Ludwig-set, denna gång komplett med ställ, cymbaler samt matchande virvel.
I dags läget ser det ut som att jag kommer att förlora min lokal, där trumseten förvaras. Det kommer att ske tidigast årsskiftet 2010-11. Detta ställer mej inför två alternativ: SÄLJA (jo, ni hörde rätt!), reservplan två är en annan lokal( denna är betydligt mindre och dyrare. Dessutom måste jag där packa trummorna i varandra, a la "ryska dockan". Jättetråkigt, man vill ju se "skönheterna". Vad som än händer, så vill jag på ett omfattande sätt dokumentera alla trummor på ett "riktigt sätt", detta kommer att bli Sveriges svar på LUDWIG-katalogen! Jag börjar under sportlovet.

När jag ändå har er "on line"......ÄNTLIGEN har jag ropat in en Ludwig Pioneer Green Sp! Detta var tredje virveln jag bjöd på, och den här gången gick det vägen. Så nu finns det TOLV olika färger i samlingen Pioneer, hurra! Och så finns det TOLV olika Ludwig Downbeat, och TOLV olika Ludwig Jazzfestival/Super Classic( tio Jazzfest, två Super C.). Kommer bilder så småningom. HASSE F.

4 kommentarer:

Niklas Kilenstam sa...

Kör hårt, Hasse!
Skitbra idé med o ta kort!
N

Lennart Pn sa...

Hello, Birdie!

Din tanke med fotodokumentation inklusive stativ är väl ingen dum idé ... dock låter det mer trist med hotbilden som hänger över din "lagerlokal"! "Babusjka-lösningen" är absolut att föredra framför alternativet med att "sälja av", men jag hoppas så klart att du inte behöver ta till något av dom alternativen.

I stället får väl undertecknad se till att framåt vårkanten ta mig till Katrineholm i hopp om att få beskåda din fantastiska "Ludde-kollektion"! Särskilt nyfiken är jag på dina kit i "Burgundy Sparkle" - den finishen diggar jag verkligen!

/Lennart Pn

BIRDMOUNTAIN sa...

Hello LP! Om man inte kan hålla sej, så kan man gå tillbaka till 2006 november, då jag började "bombadera" bloggen med trumbilder. Alla set ÄR dokumenterade, men endast (oftast i alla fall) bastr med hängp och golvp. Med risk för att samlingen säljs eller förvaras icke synligt, så bestämmnde jag mej för detta "fotoprojekt". Det kommer att ta lite tid, det är ju, hrrmmm, 20 set att ta bilder på med virvel, ställ, och cymbaler. Börjar på måndag! HF

ps. Lennart! Du är naturligt vis välkommen till K-holm. Övernattning kan du räkna med, man bor väl i villa! ds.

Lennart Pn sa...

Jodå, jag har kollat in allt som du publicerat hittills (och det är ju inte lite ...)! Men kul att få se det hela i verkligheten ska det bli ... dom här seten i "Psychedelic-stuket" är också läckra, liksom "Champis" och Oystervarianterna såklart ...

Tackar för din generositet med inbjudan till K-holm. Ser fram mot att avlägga en visit ...

Mvh/Lennart Pn