tisdag, september 23, 2008

Yamaha Maple Custom Absolute


Dagens enda blogg, jag lovar! Efter en lyckad försäljning(Spark Red 2x24,12,13,14,15,16,18+virvel) hade jag en nätt liten slant som skulle gå till ett Ludwigset 60-tal i färgen Gold Sp. eller Black D. Pearl eller Sky B. Pearl. Och jag letade och letade.... Men just då var det torka, hittade nada. Då dök det här upp i Sverige: 22x16, 8x7( ej med på bild), 10x7½, 12x18, 14x14 och 16x16. Prislappen var så "rätt" så jag kunde inte stå emot, nypris ligger på en femtiopapp(BARA trummorna). Jag har varit nära och köpa ett Recording Yamaha, har alltid saknat mina röda som jag sålde(lugnt de bästa trummor jag ägt, vicket´sound!). Så det det fick bli de här. Ja, och sen känner ni mej.... På ebay hittade jag två nya pukor(13 och14) för ett bra pris(halva nypriset i Sverige!), och vips blev det ett STORT trumset( föredrar dock 10,12,14). Ganska kul att mangla runt, sex pukor att dunka på. Och, visst ja, de här är minst lika bra som mina Yamaha Rec. Tack och AJÖ!

3 kommentarer:

the preacher sa...

Inte helt renlärigt för denna blogg, kanske, men urläckert kit är det ju!
HJ

BIRDMOUNTAIN sa...

Ja, jösses, det tänkte jag inte på! Trummorna är för NYA. Skäms på sej, Birdmountain!

Lennart Pn sa...

Ja, en annan har ju också ett kit som bara är två år gammalt men det är knappt man vågar andas om det i detta sällskap ...
... när undertecknad förträngt alla störande intryck av motorsågar, crossmaskiner och liknande som märket Yamaha kan föra med sig så måste man ju konstatera att Birdies kit är, som tidigare sagts, urläckert.