tisdag, juli 01, 2008

Ludwig - midsixties - part two


... och så gick det några år ... och "tretton" och Supraphonic 400 kompletterade setet. Mer om hur det gick till kan man läsa om i min kommentar till "part one" fö. Allmänt kan man säga att kitet har varit med väldigt mycket, men att jag alltid har lagt mig vinn om att sköta om det på ett så bra sätt som möjligt och jag tycker nog att dom är i ett utomordentligt gott skick.

Är också glad för att jag inte fallit för frestelsen att sälja setet under årens lopp, jag har haft/har andra set också men mina trotjänare som jag nu haft i mer än 40 år gör jag mig inte av med i första taget!

Nu ska jag avslutningsvis redogöra för två monumentala dumheter som jag har på mitt samvete:

Först, det här kitets 12", 16" och 20" BD levererades med de mest utsökta kalvskinn (slagskinnen)! Glömmer aldrig hur ljuvligt "tommarna" lät med dom! Och vad gör jag, jo byter bort dom direkt mot plastskinn - om jag ändå hade sparat dom ...

... dumhet nr två är det att alla gamla kataloger (Gretsch, Ludwig, Slingerland, Rogers, Premier, Trixon, Autocrat mfl) helt sonika kastades nån gång på '70-talet. Ja, hur kunde man vara så dum ...

1 kommentar:

BIRDMOUNTAIN sa...

När det gäller kataloger som kastas är jag lika skyldig! Många var sönderlästa och trasiga, bara skit( då alltså!). Hade varit mumma och ha nu........