torsdag, april 12, 2012

Ludwig Madness





Vad roligt att det händer lite på denna sidan, det har stått lite still ett tag. Igår var jag till Eskilstuna och köpte denna, vad jag tycker SKÖNHET, till en absolut rätt peng. Jag har länge velat ha en lagom bulig, lagom pittad 6,5 Supra då jag redan har ett antal 5tummare redan. Jag har två supror, en Super sensitive och en Black beauty. Men nu oxå en Mid -70 6,5 Supraphonic. Denna är i perfekt skick förutom en del pitting vilket gör att den kan användas med gott samvete. Hårt ock mycket. Jag håller oxå på med ett "nytt" kit, delvis toppfixat av professor Kilenstam. Jag kan lugnt säga att han är en trollkarl, värd varenda spänn han tar för sitt arbete. Tack Niklas!

Förresten, Det är ingen i sällskapet som sitter på en eller två LUDWIG BASKAGGESARGAR 20 TUM?, behöver oxå lite hårdvara till bastrumman!

Nu får alla börja lägga upp lite mera bilder så inte denna blogg somnar in! Med vänliga vårhälsningar /Olle Bull 070-736 32 50

7 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

Ginger!
Ingen favorit för mig, men kitet kommer ju att bli kanon!
Han trakterade också en Leedy-virvel om jag inte missminner mig...
/L

Lennart Pn sa...

Hej igen, Olle!

Finfina bilder, Kilenstam har då verkligen jobbat förtjänstfullt med dina silver-sparkle-Luddar (han har klätt om dom, om jag förstått dig rätt?).

På tal om Ginger Baker så har jag faktiskt en CD med Cream ("Disraeli Gears") som jag lyssnat alldeles för lite på. Baker har välan ett gott anseende i sin genre, har jag för mig.

Din Supra 6 1/2" har ju en "patina" av ett slag som uppskattas av många (men kanske inte av mig, dock). Huvudsaken är att DU trivs med din kagge och det vet jag att du gör!

Ska jobba på att ta fram lite Gretsch-bilder till ett nytt inlägg här på Bloggen framöver.

Mvh/Lennart Pn

Lennart Pn sa...

En liten reflektion angående bilden på Ginger Baker - va' grunda baskaggar han körde på! Annat än dagens hemska skapelser med ett djup som ibland är lika med trummans diameter ...

... ser att (på vissa håll) är det dock typ 14" djup som är på "G" igen ... är det ingen "Hyper-Drive-noja" som kan skönjas när det gäller BD's, tro?

En sak till: Ginger "Ale" tycks ju också föredra Rogers Swiw-o-Matic framför Ludwigs traditionella rail-mount ... och det var han visst inte ensam om ...

Undras om man kan provocera fram nån kommentar till det jag torgfört här ovan... ???

/Lennart Pn

tjjaf ! kbong sa...

Grunda baskaggar är det bästa!

Apropå supran kan det när de är så noppade finnas en del besvärande kromsläpp på sejarsidans edge.

tjjaf ! kbong sa...

Begriper inte riktigt deras faibless för swivomatic.
En ganska hopplös konstruktion där ofta kukan glider ner i bottenlägets vinkel, se på bilder från ringos kit!...
Tror inte han egentligen ville ha pukan vinklad utåt mot vänster
Misstänker en modefluga...

tjjaf ! kbong sa...

Hoppsan tryckfelsnisse gled fram ur sitt hål....


HAHAHA

tjjaf ! kbong sa...

För alla känsliga menar jag pukan men vill inte ta bort allt det roliga :)