söndag, januari 16, 2011

Tama Superstar & Ludwig Acrolite


Hej igen.

Hade framme det här 13", 16", 22"-kitet igår för att byta lite skinn. Pukorna är från -79 (samma årgång som jag själv); kaggen är lite senare. Hardware och sargar är lite plockihop så det är kanske inget samlarobjekt direkt men det låter kanon och är ett grymt komplement till mina Ludwig sound-mässigt. Jag har alltid drömt om ett red sparkle kit - man kanske skulle klä om det?

Acroliten är en -72:a har jag för mig, 14x5. Tyvärr ej original mekanik och utan dämpare. Men faktum är att den här virvelkaggen är den i min arsenal som funkar bäst framför en mikrofon och den var i särklass billigast :) Den ska gås över med lite autosol bara när jag får tid över.

Vad blev det för skinn då? Suede Emperor på virveln, Clear Emperor på pukorna, Clear PS4 och Evans EQ3 på baskaggen. Fett och rockigt!

Trumma på!

/ A.

2 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

De där gamla Tama superstar är superfina trummor.

Och en Acrolite är ju alltid rätt!

/L

Lennart Pn sa...

Hej, Anders!

Kul att se dina Tama Superstar-drums! Själv hade jag ett (för) stort sådant kit i naturfinish från '80-talet, alltså lämnade dom Japan lite senare i tiden än vad dina gjorde för kommande äventyr ute i vida världen.

Ja, det var ju då som Billy Cobham var det stora dragplåstret för Tama - tror fortfarande att jag har kvar dom gamla katalogerna. Mitt kit hade inga interna dämpare (om jag nu minns rätt), men det ser jag att dina drums har.

Och - visst - det är fina grejor, dock gillade jag aldrig att ex.vis skruvarna på "puklegsen" gick "rakt" in i benen sas.

Mvh/Lennart Pn