onsdag, januari 05, 2011


Hej trumvänner och god fortsättning!

Det här är mitt första inlägg här på bloggen. Under hösten har jag samlat på mig lite vintagetrummor och nu har jag äntligen fått del i en studiolokal som jag kan sätta upp min backline i. Tänkte bjuda på ett par bilder från veckans session - samtliga trummor finns redan på bild på den här bloggen förvisso, men sammanhanget är nytt. Här Ludwig 20,12, 14, 16 från Fogelberg samt 14x6,5 School Festival från Kilenstam. Låter mumma framför ett par bandmikar vill jag lova! (Den japanska 10"an på bild är kundens egen.)

Må så gott/ Anders

4 kommentarer:

Lennart Pn sa...

Godmiddag, Herr "Borg"!

Trevliga burkar att spana in - i ny miljö utanför Birdies "R`n`R" studio tänker man inte alls på att man sett dom förut ... och ... fö tål dom att ses hur många gånger som helst. så de' så ...!

Noterar att "lillpukan" har dubbla "slagträn" till dämpare - är detta original från Illinois, Katrineholmsmonterat eller ditsatt av den nuvarande innehavaren, månne?

Mvh/Lennart Pn

Nisse sa...

Hej!Lika vackra som hos den tidigare ägaren.Undrar också över dom dubbla dämparna? "Forskade " lite och hamnade på en sight , där någon hade en 10x14 stainless steel puka med 2 dämpare , som han påstod var fabriksmonterade.
Nisse

Finansministern sa...

Hej igen!

Visst är de vackra? Dubbla dämpare är original från fabrik enligt tidigare ägaren och är en kul detalj:)

Till min fasa upptäckte jag när jag plockade undan burkarna idag att bastrummesargen hade spruckit längs med träet där pedalen suttit. Vet ni möjligtvis om detta är vanligt förekommande? Pedalen i fråga var en DW5000.

mvh,

Anders

Lars H "moderator" sa...

Välkommen!
Tyckte jag kände igen några trummor...:-)

/Lars