tisdag, december 08, 2009

Tama artstar cordia 1983

Halloj,
Jag äger en dylik best från 1983, den har dock åkt på stryk så alla!!?? lugsen är defekta. Flygfraktskada, använd aldrig softcase på flyget. lugsen heter Mighty lugs, virvelen är 8 tum djup. Lugsen satt även på imperial star och ev. flera modeller. Är det någon god bloggare som har / vet var jag hittar 10 stycken för ett rimligt pris?
Mycket tacksam för svar..

Detta är förövrigt den mest volymstarka virvel jag någonsin hört och med ett sjuuuukt klipp!

Tipsa mig gärna på olle8ull@tele2.se ,Stefan L hör gärna av dig eller någon annan som har delar eller en hel reservdelsvirvel tex. Imperialstar 6 1/2......

5 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

Farbror Sven i Sthlm eller ebay.co.uk/ ebay.com/ ebay.de
Typ...
/Lars

Lars H "moderator" sa...

Tama gjorde en hel serie fantastiska virvlar 80/90, och även nu för den delen.
Ångrar fortfarande den solida Tama 6 1/5 med Gladstonemekanik jag aldrig köpte på Birka. Beg, 2.200:-. Ca fyra, fem år sen.
Klantarsle kan man ju kalla sig!

/Lars

BullOlle sa...

Tack Lars,
Ebay är scannat,trumverkstan (fd.Birka) är ringt, återstår då Billiga Nisse i Götgatsbacken..
Håll med om att den är sjuukt läcker?!

tjjaf ! kbong sa...

Har också en "sån"!!!
Fast 14x61/2...
Måste helhjärtat hålla med om den exeptionella kvaliteten på detta mästarstycke. Tätt tätt sound, och,,,,,läcker. Svårt med lugsen,,men hade inte Stefan Lundh en Imperial star 61/2 med samma lugs till salu. Där kunde du plocka!
Dessa finns på eBay ganska billigt.
Har för övrigt (skryt skryt) hela matchande setet... 10 12 13 14 16 + 22.....:)

Roger sa...

Har ägt en identisk Tama Cordia en gång i världen. Vet inte varför jag sålde den. Var antagligen sinnesförvirrad. Vackrare instrument får man leta efter. Inte lätt att få tag på nya lugs kan jag tänka mig. Klarade stommen stötarna? Krachar man lugsen borde väl även stommen har fått ordentligt med stryk.