fredag, december 11, 2009

Igen..

Va roligt med kommentarer på sina inlägg, Tjjaf! Du MÅSTE lägga ut bilder på ditt set. Hur låter setet? Måste vara ett högljudd upplevelse.. Hoho dom är ju råcoola.
Antar att du sett den här sidan, om inte, håll till godo http://www.tamadrum.co.jp/anniversary/page.php?cat_id=50&year=1983
Roger! Hoppas du tillfrisknat från din tillfälliga sinnesförvirring;) Ja, stommen är väl det enda som har klarat sig oskadat men alla lugs är som avslitna i skruvfästena så den har nog förmodligen blivit slängd och landat på den övre sargen som oxå verkar ha fått en rejäl smäll. Vore roligt att få reda på vad som hände med din virvel. Jag köpte den på tidigt 90tal på Åkes Musik i Sala där den legat på en hylla ett tag. Han sa att den köptes ,troligen ny, av en dansbandstrummis med nå elektroniska nymodigeter. Det gick väl inte att köra med vispar på de där elgrejjerna?! Sedan hade han tyckt att den var för högröstad för ändamålet och bytt in den.Jag ägde den flera år och spelade även in ett album med en innan jag och dom andra i bandet blev lomhörda.
Den hamnade på hyllan och en 5tums supraphonic åkte upp på stativet. En hårdrockartrummisreplokalsgranne gick och slängde trånande blickar och den blev hans för en femhunka, billigt.. Hans band turnerade mycket och med virvelen i softcase blev den oftast handbagage, tills de kom till Tyskland där en nitisk flygplatstjänsteman insisterade på att checka in den. I snart tio år har jag försökt köpa tebax den och i Måndags föll han till föga och insåg att han aldrig skulle "fixa" den själv. Säljer den aldrig igen.Jag gillar den och det vore roligt att få tag på delar så den kan få stå på finhyllan med dom andra.. Det är väl inte din gamla Roger?

Mvh Olle

2 kommentarer:

BIRDMOUNTAIN sa...

Olle! En Ludwig Supraphonic BÖR finnas i var mans hem! En klassiker, uj uj så mycket bra 60-talshits det finns med ovan nämnda trumma. Råcknråll, Hasse F.

Roger sa...

Nej, jag sålde min i början av 00-talet till en kille uppe i Stockholm. Kom inte ihåg vad jag fick för den. Hoppas att det var en bra slant för det handlar om en raritet. // Roger