tisdag, oktober 06, 2009

Krocktestat och spelat...
















Då det var dags för provspelning hände något tråkigt....





Vi hade lastat trummorna i min sambos Volvo 945:a på fredag oc var på väg ner till Lund.





Efter ett stopp på Slagverket fortsatte vi ner vvid 19 tiden.





Allt gick skitbra ills vi kom till Yttre Ringvägen i Malmö.





Plötsligt får vi punktering på vänster framhjul och är passagerare i 130 knyck.....





Vi åkte upp på vägräcket på vänster sida vägen och surfade uppe på vägräcket i 150 meter innan bilen stannade. Som tur var skadade varken Annette eller jag oss!!!! Annette fick skrapsår av Airbagen, mn inget mer....!!!!!





Trummorna klarade sig skitbra, förutom en bastrumsarg som knäcktes, en virvelsarg blev lite böjd och en bastrumm t-skruv blev böjd.





Trors allt detta gick dom igenom Kilenstams hårda skola på Lördagen i replokalen!!!!





O faaaaaaan va nöjd jag är!!!!!

6 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

Hmmm
130? Körde ni olagligt?

Ingen kom till skada är ju huvudsaken, och trummorna får bara mer vintage-look av lite bucklor.
Kan väl VDN-märka dem som "Oficcially Keith Moon Road Tested"

Snygga är de i alla fall!!
/Lars

Roger sa...

Usch, det hade kunnat gå riktigt illa. Tur att både människor och trummor kom undan med lättare blesyrer. Fantastiskt snyggt kit. Det röda pearlhöljet är verkligen en fröjd för ögat.

Den gamla Slingerland RK du fxade åt mig för ett par månader sedan har ännu inte lämnat virvelstativet. Ett helt fantastiskt instrument! Uppskattar den ännu mer än den Slingerland Artist som du fixade åt mig i fjol - även om den också är bra. Måste också tillstå att Suedeskinnet som följde med RK:n var ett lyft. Nu har jag beställt sådana skinn även till några andra av mina virvlar.

Niklas Kilenstam sa...

Inget olagligt med Annette bakom ratten....!
Nya däck dessutom!
VDN märkta är dom numer!!!!

Fan va kul och höra, Roger!!!!!
Värmer mitt Slingerlandhjärta!
Och att skinnen föll i smaken är pricken över i:et!!!!
Höres!

BIRDMOUNTAIN sa...

Vad tyckte The Men om drumsen? Bryr dom sej, eller? Hörru, allvarligt talat, skönt att du är med oss fortfarande! HF

Niklas Kilenstam sa...

Alla närvarande i replokalen, inklusive hangarounds, tyckte dom lät fantastiskt!

Urban Näsvall sa...

Tack Gode Gud att du lever Nicklas! Änglarna balanserade upp rött bra verkardet som!!! Sjukt vackra trummor oxå. Du är makalös!!!!!!

Ubbe