onsdag, juni 11, 2008

Slingerland 70-talare.

Hej kära vänner. Jag blev med ett Slingerland 70-tals set häromdagen. Problemet är att dom ser ut som fa...n i klädseln. Det är ett black chrome set med 24,12,13,18. Dom är ju ganska roliga och låter jäkligt bra. Nu till min fråga. Skall man kosta på dom och klä om dom eller skall man låta dom vara slitna. Jag vet att vissa tycker att man skall låta dom vara som dom är, men jag är lite kluven i frågan. Vad tycker ni? Vet någon vad det skall vara för virvelltrumma till detta set. Jag vill ha orginalvirveln. Jag sätter in en bild på dom så fort jag hinner.
Daniel.

3 kommentarer:

tjjaf ! kbong sa...

Jag klädde om en black crome en gång. Det var som att öppna en konservburk from hell. Slingerlands metallklädslar sitter som berg. Hade även massiva problem att få bort resterna av superlimmet som sedan satt kvar på stommen. Jag gör i alla fall inte om det.
Hälsningar tjaffkbong------!

tjjaf ! kbong sa...

Nu är det inte så att alla Slingerlands metallklädslar sitter hårt. Det verkar vara endast come/black crome som sitter fast.
Jag hade ett kopparklätt dito, och när jag skulle strippa 13" från lugs för en puts så sade det sproing, och hela klädslen sprätte upp och lade sig rakt ut i luften.
Det är en djungel det där...

BIRDMOUNTAIN sa...

Hallo Daniel! Stora, långa killar ska ha minst EN 24" bastrumma i samlingen! Välkommen i klubben! ps. tänk dej för, en omklädsel är både jobbig och dyr ds.