söndag, mars 02, 2008

Ludwig WMP Downbeat







Här kommer lite bilder på mitt Ludwig WMP Downbeat från -65. Det är som ni ser ett downbeat set med en supraphonic virvell. I mitt tycke är det i mycket bra skick 9 av 10. Storlekarna är 20,12,14 samt 5*14. Alla ställ är orginal och av flatbase modell med en speedking pedal. Cymbalerna är A Zildjian 16,18,22 samt ett par 15" Marching band cymbaler som hi-hat lock. Åldern på cymbalerna tror jag är från 60-70 tal. Där önskar jag lite hjälp av er kära bloggare med datering av cymbalerna. Stämplarna sitter både nära kanten och långt in på cymbalerna, samt har olika storlekar. Jag får återkomma med lite bilder på dom i ett senare inlägg.



Bastrumman och hängpukan har endast en ägare före mig, virveln och golvpukan är köpta hos Hellsten samt på e-bay. 14*14 golvan blev en dyr historia men skall man ha ett downbeat set så får det kosta.

6 kommentarer:

BIRDMOUNTAIN sa...

Nä nu blommar löken, Daniel har vaknat till liv och bloggar! Det har vi väntat på! Måste ju säja att trots att WMP är en av de vanligare färgerna, är det en av de snyggare(och jag har ju ingen, shit!). Fint och fräscht, heja Katrineholm! Hasse F.

Lars H "moderator" sa...

Äntligen!
Som Fylking skulle ha sagt.
Men den som väntar på nå't gott vantar aldrig för länge... som pigan sa...
Välkommen Daniel.
Vi får väl se kitet på mässan i år, hoppas jag.
/L

Roger sa...

Välkommen! Snyggt kit! WMP kommer ALDRIG att bli "out of date".

Lennart Pn sa...

Klart att ett så fint Ludwig-set ska få en positiv kommentar. En klassisk finish som utgjort basfundamentet i (så gott som) alla tider. Kul att se och Daniel är verkligen att gratulera!

Nisse sa...

Hej! har haft bekymmer med den j&"!!?&a datorn igen. WMP är min favoritfärg hade ett set fr. 67 , 12 13 16 22 , som tyvär försvann redan i början på 70- talet.
Nisse

Blueprint sa...

Ett riktigt läckert set Daniel! Joo, visst kommer jag ihåg ditt WMP-set Nisse och som jag tidigare sagt: "Synd att du sålde dem!"

/Kenth