söndag, oktober 14, 2007

Ludwig Green Sparkle.




Hasse "vintage" har köpt ett NYTT Ludwig-set, hur är detta möjligt? Ja, förklaringen är att det här setet är en special beställning från Ludwig. För att efterlikna Bonham så är det: de klassiska bastrummbenen, 70-80 tals badgen, 26x14 på bastrumman( inte 26x16!), samt stora stämmhus på alla trummor. Detta gjorde att jag smälte, sen var det bara att handla på E-bay. En bra affär har jag tydligen gjort, skulle jag göra en beställning från en svensk musikaffär, skulle det kosta 20-30.000. till förutom det jag betalt!
Det finns möjligheter att montera en rail-consolette, jag har inte bestämt än hur jag ska göra.
Jag är barnsligt förtjust i det här kitet! Jag trodde jag var avtrubbad efter alla trumköp, men det här är så kul! Det sitter Ludwig heavy skinn på alla pukor, det är mycket bra ljud i dom skinnen, mycket djup och botten. Trummorna låter bra, jag tror bastrumman är roligast. Jag har länge velat ha ett STORT(=26 bastr.) Ludwig set, jag är så nöjd!
Som ni ser, inget orginalfrontskinn på 26:an. Jag spelar mycket med dubbelpedal, och det där stora ljudet med två hela skinn funkar inte så bra då. Så i med kudden, och på med ett gammalt Fogelberg skinn!
Enda problemet var att 18x16 pukan kom med Monroe-badge. Efter framförda klagomål kom det en B/O badge från Ludwig-fabriken. Den är nu på plats! Livet leker, tycker Hans Fogelberg!



2 kommentarer:

Blueprint sa...

Hej Hasse! Jag förutsätter att dom låter som dom ser ut...

Roger sa...

Otroligt snyggt! Blir inte en 26" kagge lite väl seg/långsam att spela på? - kan dock tänka mig att ljudet är makalöst.