fredag, september 21, 2007

Ringos trummor upptäckta!




I Katrineholms-Kuriren 070921: Ringos trummor upptäckta! Fru Svea Andersson, Fredsgatan 35 i Katrineholm, hade i helgen loppmarknad på ägodelar från källare och vindsutrymmen. Bland fynden man kunde göra fanns ett gammalt s.k. Ludwigset från 60-talet. " Min framlidne make, Alve Andersson, hade med sej de här "burkarna" hem från en resa till Liverpool i början av 60-talet. Han hade spelat poker hela natten med några ungdomar, och en av pojkarna, f. ö. en långhårig mopsliknande varelse, hade efter att ha spelat bort alla sina kontanter satsat sina trummor. Han förlorade, och "burkarna" fick följa med hem till Sverige. Vid hemkomsten hamnade "burkarna" på vinden och har stått där sedan. "Nu flyttar jag till ålderdomshem, och är bara glad att bli av med allt "skräp", säger fru Andersson. Trummorna köptes av herr H-G Fogelberg för en billig penning. " Jag är väldigt nöjd", säger herr Fogelberg, " och ska ta väl hand om "burkarna"!


5 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

Lögn och förbannad dikt!
men väldans snygga trummor!
/Lars

Blueprint sa...

Måste ABSOLUT få höra om den där "Loppmarknaden" Hasse...

t medner sa...

Man önskar ju att det skulle vara sant....
f.d. ägare av ett liknande sett

Roger sa...

Jag tror att historien stämmer! Jag har ringt Ringo och han har konfirmerat att det var precis så det gick till. Han är dessutom beredd att betala DYRT för att få tillbaka setet. Hasse, du är rik! Nu kan du lägga ner trumsamlandet och skänka hela samlingen till en trevlig kille i Linköping.

BIRDMOUNTAIN sa...

Roger! Är det så Ringo VERKLIGEN ringer, lovar jag att ta saken under beaktande. / Hingo