söndag, september 16, 2007

På tal om cymbalgodingar.....











Jag har några till Paiste - förutom de som tidigare publicerats under "Ovanliga Paiste 602". En "22" Flat ride medium blue label som jag köpte av en känd Stockholmstrummis. Jag höll på att sälja den vidare men ändrade mig när den spelats i lite olika sammanhang Den lät helt enkelt för bra! En black label "18" Thin crash i nyskick har jag också kvar - förutom de två jag sålt till en annan bloggmedlem.....(den Du Hasse!).


Vidare ser vi en Black label Thin flatride "18" som är i fabriksnytt skick - låter grymt bra! I samma serie finns även ett par "14" Sound edge hihats i strålande skick som jag, liksom flera av de andra, fått mycket billigt.


Jag har även en mycket gammal Paiste "19" formula 602 som är tunn och med det kanske allra bästa soundet! Den är pre-serial och utan stämplar. Ett fantastiskt instrument!

2 kommentarer:

Roger sa...

Fantastiska cymbaler! Bara att grattulera. Jag har precis ropat in en tunn 20" preserial 20" ride/crash. Har inte fått den än men misstänker att den kan vara en riktigt kul bekantskap och en perfekt "soul mate" till min preserial 22" ride (2800 gram).
Har inte riktigt givit flatridarna någon chans. Jag misstänker att de kan vara lite för softa för min smak. Möjligen skulle jag kunna tänka mig en Paiste Sound Creation Dark Flat Ride 22" (runt 3 kg) - på tal om fantastiska instrument.

the preacher sa...

Ja det är ngt speciellt med de där riktigt tidiga 602:orna. Din 20 tummare som är på väg har nog även den en egen "själ". Flatridecymbaler kräver sin miljö för att komma till sin rätt. Ett skivtips i sammanhanget är Pat Metheny -plattor med Paul Wertico på trummor. Tex "Letter from home". Tala om att kunna använda Paiste flatride även till pop!