måndag, april 01, 2013

Vintage eller ej?


Hej alla!

Har en tid följt denna blogg med stigande intresse.

När jag bestämde mig att försöka delta så hade jag problem med att posta mina inlägg tills jag kontaktade moderatorn o fick lära mig att man behöver en inbjudan, Tack Lars!

Vet inte om ni diskuterat detta tidigare men var går egentligen gränsen för Vintage? För egen del tyckte jag först fram t.o.m. -70tal, (dvs att 80talsprylar o senare inte räknas..)...tills en kompis häromsistens påminde mig om att det ju faktiskt är drygt 30 år sedan jag köpte mitt ProPer set -81!
Så betydelsen av nån gräns, är nog väldigt flytande och högst ovidkommande, hoppas jag.

Nåja, innan dess (1979) hade jag köpt mitt allra första set som var ett Rogers Black Strata Pearl från -67 i storlekarna: 22/12/13/16”, tror fö att det var enda året de tillverkades med den finishen.

I övrigt har jag några set till + en bunt virveltrummor, och jag tänker återkomma med presentationer av dessa i framtida inlägg med text o även bild, när jag får fart på min nya digitalkamera, (har tills nyligen bara haft ”vintagekameror”, en Leica M2 från -64 o en gammal Nikon FM2).

Och apropå vintage eller ej, i vilket fall som helst är det ju alltid kul att snacka trummor, eller hur (oavsett åldern på både trummor o ägare)!

Mvh / T-G

1 kommentar:

Lars H "moderator" sa...

Välkommen!
Hoppas du kommer att trivas. Och lägga upp grejer!
/Lars H