fredag, december 09, 2011

Mina trummor?



Sprang på detta underbara tv-klipp från 1974:


Underbara trummor också och...det kan till också med vara så att dessa trummor numera är i min ägo - eller i någon annans ägo här på bloggen. Legenden gör nämligen gällande att två likadana Ludwigset i Psychedelic red 22", 13", 16" köptes till Sveriges Television i början av 1970-talet. Efter att ha levt sina liv i något mörkt rekvisitaförråd gick seten ut på marknaden för några år sedan. Hasse Fogelberg knep ett och Tommy Medner (här på bloggen) knep ett - som jag sedan köpte. Så här ser det ut:

7 kommentarer:

BIRDMOUNTAIN sa...

10.000. kronersfrågan: VAD kan trummisen heta?

Roger sa...

Precis, Hasse. Vem är den mystiskt trumslagaren? Känner inte igen honom.

Lars H "moderator" sa...

Ulf Söderholm.
Senare jobbat på bl a SAMI.
Spelade tydligen in en hel del skivor i början på 70-talet.

Vad gäller trummorna så ägde mycket riktigt Sveriges Television 2 st psychedelic red och 2 st mod orange kit.
Alla 4 såldes till/via Birka Musik. Billigt! Men jag var pank som vanligt:-)

De var i mycket bra skick och låg vid ankomsten nedpackade i stora trälårar från SVT.

/L

BIRDMOUNTAIN sa...

Tyvärr så har jag inga 10.000. till dej Lasse.....men äran kan ingen ta ifrån dej! Bra kunskaper! Birdie

Roger sa...

Ulf Söderholm? Har aldrig hört talas om honom. Och tack för historielektionen. Trodde bara att det rörde sig om två Psych Red-set. Att det också ingick två Mod Orange-set var nytt för mig. Vet du var de tog vägen?

Lennart Pn sa...

Jo då, Ulf Söderholm minns undertecknad mycket väl, han förekom så ofta i TV under '70-talet att man lade märke till honom och den breda kompetens han visade upp.

En utmärkt trummis alltså ...

/Lennart Pn

BullOlle sa...

Nej, det är nog MINA trummor....