tisdag, juni 14, 2011

Stora Ludwigtrummor!



En dröm har gått i uppfyllelse! Jag har lyckats hitta en Ludwig puka 16x10, som matchar mina 18 och 20 golvpukor. Detta innebär Ian Paice storlekar, mina kära nördar! Pukan kom till mej som en 70-tals konsertpuka, men med lite kirurgi har jag förvandlat den till en 60-talare med dubbla skinn. Bastrumman ser "liten" ut i sammanhanget, det borde vara en 26:a. Jag har dock aldrig sett någon sådan från 60-talet, så 24:an får duga.

På bilderna ser ni också en 15x8 virvel, h-hat 16", ride 24", crashar 20" och 22". Det är tur att jag har så välutvecklade, LÅNGA armar, ONE,TWO,THREE,FOUR.............

5 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

Äntligen lite riktiga storlekar!
Highway Star kommer att låta precis som originalet... om än med lite för klent baskaggeljud:-)

/L

Lars H "moderator" sa...

Men Hasse!
Blandade ställ från olika tillverkare!
Har du kommit av dig helt?
:-)

Lennart Pn sa...

Riktiga storlekar? Tacka vet jag Terje i Strömstad som just nu marknadsför ett Pork Pie kit med störrelse 36x20 på basbaljan!

Detta sagt av en som tycker att 20x14 är den perfekta störrelsen, tycker mig se att dom här storlekarna börjar komma tillbaka ...

/Lennart Pn

BIRDMOUNTAIN sa...

Lasse! JA! Lennart!36x20, jag är inte där än...

Lennart Pn sa...

Hörnu, Birdie!

Håller med Lars H i (minst) ett avseende! Det här med röran och inkonsekvensen vad gäller stativen vill jag rubricera som varande "ytterst allvarligt!"

/Lennart Pn