lördag, december 25, 2010

NYA trummor: DW JAZZ!




Min bästa julklapp? YES! Nu har jag varit SÅ duktigt och sålt Ludwigtrummor, så jag tyckte att något fint skulle jag väl ha. Tanken var att beställa tre DW Jazz trummor i Ruby Red, för att matcha mitt andra DW set(18x16,12x8,14x14). Men tre trummor 22x16, 13x9, 16x16 skulle kosta lika mycket som det här! Och det här är också nytt! Green Glass Glitter 14x5, 10x8, 12x9, 14x12,16x14,22x18. Så hos en icke namngiven musikaffär fick jag mitt livs deal! Trummorna är en direkt kopia av Gretsch fr 50,60-talet, saknar stödsarg, gjutna sarger, torrt direkt ljud. Hur bra som helst.
Annars har mitt "nya" liv börjat. Inget mer sneglande på Ebay USA, Tyskl, Engl. Jag nöjer mej med lite sneglande på svenska Vend och Blocket ibland. Nytt jobb, endast 70% tjänst, gör att några mer större inköp blir det ej, ekonomiskt omöjligt. Men fast nästan alla Ludwigtrumset är sålda finns ju en hel del kvar, Yamaha, DW, lite Ludwig ,virveltrummor, och cymbaler.
Ha de bra alla trum-kamrater, hälsar herr Birdmountain!


4 kommentarer:

Lennart Pn sa...

God fortsättning på Jul-orgierna, Birdie! För med så glassiga, glasglittriga drums så är det väl omöjligt att inte njuta av tillvaron???

Ja, det är ju fina sizar ävenså (fast jag är ju envis med mitt framhärdande när det gäller 20" baskagge, förstås). Måtte vi nu bara också få en fin vårgrönska snart - jobbigt med vintern, men fördelen är ju att man kan vara inomhus och rota med sina grejor ...

Grattis också till den 70%-iga tjänsten - skönt att få mer tid över till annat, exvis the drums!

/Lennart Pn

Blueprint sa...

God fortsättning!

Vi har alla fått en vit jul men Hasse har fått en grön ;-)

Lycka till med nykomlingarna!


/Kenth

Lars H "moderator" sa...

Hmmmmmm...

Sälja gammalt....
För att köpa nytt...
Som låter som gammalt....

Hur tänkte du då, Hasse? :-)

/Lars

BIRDMOUNTAIN sa...

Jag tänkte inte alls!!!!!!!!!!!!!