måndag, augusti 10, 2009

Ludwig Black Magic 14x6½

En av mina absoluta favoriter att spela på är en Ludwig 13x7 Black Magic. Så jag slog till och köpte en nästan likadan, 14x6½. Den här står i replokalen ihop med hårdrocks-kitet. Ett nytt skinn som jag bara skulle testa, Evans vitt G2, visade sej vara perfekt till denna trumma. Jag har nästan alltid dämpat överskinnet på något sätt, men här kör jag helt"oskyddat". Det här ljudet är något som jag känner att jag letat efter länge, tänk att man kan bli nöjd nån´gång! Mycket tydligt krispigt ljud, och man kan göra fina pressvirvlar. 13x7 låter likadant, har stämt dom i samma ton. Den använder jag till 10,12,14 pukstorlekar, 14x6½ till större pukor. Ludwigs billighetsvariant på B.Beuaty är enligt min mening minst lika bra!

2 kommentarer:

Roger sa...

Kul att höra att Ludwig fortfarande kan göra bra virveltrummor. Du har inte sneglat på någon av de graverade varianterna av Black Magic?

BIRDMOUNTAIN sa...

Jodå, men var ska jag få plats med dom? Hyllorna är fulla! HF