onsdag, augusti 26, 2009


Det här setet har jag vissa ljudmässiga förhoppningar om!

3 kommentarer:

tjjaf ! kbong sa...

Jag kommenterar mitt eget....
Jag har använt dels ett WFL fr 56 13 16 22 och ett Camco från ca 76 i samma storlkar. När jag lyssnar igeom inspelningarna därifrån ger det faktiskt något i att kunna jämföra karaktären på dessa trummors olika sound. Speciellt när dom utnyttjas sas med full "replokalspatte"! Nu spelar jag visserligen med stark ljudbildsviktvikt på virveln (supra hh 61/2 bronze, bägge seten)
dock framgår skillnaderna tydligt. Ex är bägge setens baskaggar grymma enligt my opinion....! Är mycket glad i att ha dessa två set!!

Ett urval av inspelningar från bägge seten finns på min myspacesida: myspace.com/tjjafkbongdrums

tjjaf ! kbong sa...

Ett tilll......

Som kuriosa i sammanhenget har jag ingen dämpning alls på Camco kicken, helt frontskinn. Endast en dittejpad femkrona vid slagstället för klubban... De ni!!!

Antipodes sa...

I've got three Camco kits and have had two others previously (showed off one at the show a couple of years back). They don't get much better than these. I thought I was the only guy in Sweden with any at one point (not that I'm in Sweden anymore).