tisdag, februari 05, 2008

Ludwig Oyster Blue


Tidigare fanns det en bastrumma och fyra pukor i den här färgen. Äntligen blev det napp, numera ingår även en 22x14 bastrumma, så nu blev det två kompletta set, 22+13+16, och 20+12+14! Kommer från USA, 3600 kr hem till dörren! Från början satt det en Rail-consolette på, men som så många andra har någon satt på en dubbel pukhållare(tyvärr). Nu finns det bara plats för en bastrumma till i replokalen/museum : 22x14 Red Sparkle ( 20,12 13 14 16 vill ha sällskap!). Och när ska jag hitta den då? Jag har letat länge redan....
Nu törs jag inte skriva mer, ni måste väl vara lite trötta på mej som jag håller på. Men det är ju sååå kul.....Fågelberget!

3 kommentarer:

Lennart Pn sa...

Herr B........... är verkligen till att gratulera - två helläckra set i en underbar finish - mycket, mycket snyggare än våra dagars "Blue Oyster" som kan beskådas på Ludwig-set i butikerna nuförtiden!

Du kommer säkert att hitta din Red Sparkle 22:a - och självklart har åtminstone jag "överseende" med ditt skrivande i det aktuella ärendet ...

Roger sa...

Snyggt Hasse! Oyster Blue är skitsnyggt! Tillsammans med Oyster black är den en av de absolut vassaste klädslar som Ludwig någonsin gjort. Jag undrar hur många konsolettbaskaggar som under årens lopp har borrats om för dubbelpukhållare? Måste vara miljonsiffror. Synd, men syns det inte mer än det gör på din baskagge, skulle jag definitivt inte bry mig.

the preacher sa...

Härligt! Vi delar din glädje!
Jag kommer säkert snart med fler Gretschkaggar som kommit ivägen för mig.
hj