lördag, februari 02, 2008

Ljudfil till min nya 50-talare

Har aldrig försökt lägga upp en ljudfil på denna site förut. Vi får se hur det går. Cymbalen är den 24" Paiste Super Formula från sent 50-tal som jag presenterade i ett tidigare inlägg. De stockar jag använder är Vic Firth SD9 Driver och mickarna är ett par billiga kondensatormickar genom en mac-hårddisk. Inte de bästa förutsättningarna, men ni kan nog ändå höra lite av de kvaliteter som cymbalen besitter. Jag driver cymbalen rätt hårt ibland för att få fram lite av crash-ride egenskaperna. Vikten är 3200 gram så den är inte alltför hård och stum. Utifrån mina preferenser en ganska perfekt vikt för en 24" ride. Håll till godo!

http://www.supload.com/listen?s=JK4NLWAEYFUX

2 kommentarer:

the preacher sa...

Lyssnade på ljudfilen. Din cymbal lät superläckert! Exakt den låga pitch som gör den så utomordentligt musikalisk!
Min 24 väger ca 3 kg men är som den vore flera cymbaler i en.

BIRDMOUNTAIN sa...

Imponerande! Jag som har så svårt med tekniken, det lär dröja innan ni får höra mina trummor och cymbaler on line! Du har lyft bloggen till nya dimentioner! Hasse F. ps. för övrigt lät cymbalen "all right" ds.