tisdag, maj 08, 2007

Svenska trummor!

Hej
Lite svenska trummor.
Steiner, byggda av Birger Steiner, Stockholm.
24, 13, 16 och 5X14. Looken påminner om Leedy eller Ludwig från samma era ca 40-tal.
Talade med herrn i Stockholm som har största utbudet av gamla trummor och han hade bara sett virvlar tidigare!
Har själv ett pukvrak hemma som det satt Leedy x-box lugs på förut!
Vet att Steiner importerade Ludwig och Zildjian från 60-talet och framåt. Kanske tidigare...?
Pukorna är från en äldre gentleman, baskaggen och virveln från norrland via en känd multi-instrumentalist. Inga efternamn på bloggen Hasse! Inte utan tillstånd!!!
Birdmountain samlade ihop allt till slut, och sålde sen till mig.
Jag ska se vad jag kan få fram för information om Steiner och försöka publicera detta här på bloggen.
Tillsammans med Nisses Levininformation så blir vi rena historiesajten för svenska trummor!
Tack för nu, och tack alla som hjälpt till med detta kit.
/Lars

PS. det finns ett forum i USA som heter drumforum.org Är det ok att jag publicerar adressen hit på den bloggen? DS.


1 kommentar:

BIRDMOUNTAIN sa...

Mycke ska man höra...Inga namn utan tillstånd, inte en susning Lasse! Sorry, jag bjuder på en fika nån da´!