torsdag, maj 11, 2006

Inspirerad av andra...



...lägger jag ut diverse skrammelinstrument.
Ludwig oyster black från -67 -68, 22, 12, 16. Mitt första kit, inköpt på Forss Musik 1978.
Såldes en gång i tiden men återbördades och putsades upp. Virveln är en pre serial Supraphonic.

Premier wmp, omklätt av herr Kilenstam, tack för det. På denna bild syns inte den ombyggda 14 pukan som nu är en matchande virvel, utan en gold sparkle Radio King som jag senare bytte mot ett Premier Club Kit till sonen. Storlekar? 28, 13, 16 - ett kit för killar!







Virvlarna är en 5" Supersensitive Black Beauty från ca 1979. Köpt i Sverige, men säljaren visste vad det var. Lite lägre pris än dagen ebay-priser i alla fall. Och en dröm att spela på!














Black Beautyn på nästa bild är släktens 30års present, tack igen! En 6 1/2, 1988-1990. Kom i originalkartong vilket gett mig denna tidsangivelse.
Under denna står en 15x4 Ludwig 10 lug, från före 1929! Sejarmekaniken är inte helt tip top, men original. Skall snart sätta på modern sejarmatta, sensejare är snyggt men låter inte riktigt som något i min smak.

Håll tillgodo och fortsätt sända in bilder!

hälsar
/Lars

5 kommentarer:

BIRDMOUNTAIN sa...

Dä tog litta tid innan dä blev nåra bilder från lassebasse.
Hälsningar från en som ligger hopplöst efter(50 cymbaler,19 trumset,80 virveltrummor..stööön!)
Hassebasse!

Roger sa...

Lasse! Imponerande samling! (nu väntar vi bara på Hasses bilder...) Eftersom du har två Ludwig mässingsvirvlar 5X14 (pre serial + BB) vore det intressant att höra din åsikt om ljudet i dem. Låter de lika? Vilken föredrar du? Har också en fråga till hela gänget. Är det någon som har ett Ludwig Atlas virvelställ 70-tal till salu? Saknar ett sådant till mitt Black Panther-set. Mvh//Roger

Lars H "moderator" sa...

Hej Roger.
Jag ska kolla, men tror att jag bara har ett från -70. Två från -60, varav ett kan vara till salu.
Hör av dig.
/Lars

Roger sa...

Lasse!

Atlasserien startade nog i slutet av 60-talet (Niklas har garanterat full koll..) så har vi tur så är det ett sådant du (möjligen) kan avvara. Det bör dock vara i bra skick - mina övriga ställ glänser så vackert i solskenet. //Roger

Roger sa...

Har lyckats få tag på ett Atlas virvelställ. Köpte ett komplett Ludwigset från 70-talet häromdagen och då hängde stället med. // Roger