tisdag, mars 10, 2015

Premier 1978/79

Hej!

Tror att jag publicerat delar av dessa förut, men gick igång igen på gamla kataloger.
Hur många timmar har man inte spenderat bläddrandes i trumkataloger?
Ludwig, Paiste, Zildjian, Slingerland, Premier, Gretsch...
Innan nätet var det ju en av de få källorna till information om grejer, som ju till stor del inte gick att få tag i, här i gamla Svedala.

Några har försvurit, men några finns kvar. Som t ex denna Premier-mapp från 1978-1979.
En tid då punken slagit igenom och man kunde se nya, spännande namn i artistlistan, som Clem Burke från Blondie och John Maher från Buzzcocks.



/Lars H

4 kommentarer:

Trum-Gugge sa...

Härliga tider, strålande tider!
Alltid kul att se gamla kataloger m.m.
(Själv var jag mer inne på att samla stereokataloger på den tiden hör o häpna...!)

Unknown sa...

Jag har nyligen bytt till mig ett Premierkit från mitten av 70-talet. Ett lila Premier Elite tror jag modellen heter. Tunna mahogny stommar. Det är ett kit som jag spelade på som ung när man började i Mora Musikkår. (dom har mitt Ludwig nu) (Jag fick pengar emellan!!) Det ska bli trevligt att testa spela något annat än "Under blågul fana" på det. Jag har även original hardwaren till det här kitet. (Lokfast) Den lurade jag till mig vid ett tidigare tillfälle.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Kataloger tröttnar man aldrig att titta i.Det enda Premier relaterade jag har,är ett gammalt pukfäste som satt på ett Levinset jag inhandlade för många år sedan.