fredag, februari 20, 2015

Rogers WMP

Till skillnad från förra kitet så är detta ROGERS WMP från -74 av betydligt mer skrymmande storlek! 14" häng, 16" golv, 18" golv + 26" bas samt en 14x5 Rogers Powertone virvel från -67.
Det låter sagolikt bra men jag är på gång att byta in detta mot mindre storlekar. Får se om det lyckas... Kanske nån här på bloggen möjligtvis är intresserad därav? Isåfall är jag på jakt efter ett Ludwig, 60tal eller tidigt 70tal i storlekarna 12" häng, 14" golv, 16" golv + 22" bas. Helst i nån Sparklefinish men det kan diskuteras, även storlekarna kan ev det.

4 kommentarer:

Lennart Pn sa...

Som sagt, Gunnar! Snyggt Rogers-kit, men hemska sizar med MINA mått mätt. Men så lirar jag ingen hårdrock eller arenapop heller.

Har själv ett Ludwig-kit från the mid'60's i sky blue Pearl, köpte det nytt en gång i tiden! Sizarna är 12" 13" 16" 20"BD + Supra 400. Dom gör jag mig inte av med i första taget. Det är mer än en som sagt att "det låter bra om dom trummorna". (Inget framhävande av min primitiva kompetens där - märk väl!).

Unknown sa...

Tål att upprepas,mycket snygga och kvalitetsmässigt undervärderade i sverige.

Lars H "moderator" sa...

Helt fantastiskt kit!
Om jag bara hade något att byta med...

Vad gäller storlekarna så är det väldigt roligt att spela på stora trummor, och de passar till så mycket.
Glöm inte att Gene spelade på dessa storlekar i Goodmans trios och kvartetter!

/L

Trum-Gugge sa...

Jo tack det är ett fantastiskt kit, låter sagolikt. MEN storleksmässigt är de tyvärr för bökiga att transportera, förvara m.m. tycker jag så därför ska jag nu som jag skrev "downsiza" genom byte eller försäljning.
Så Lars, de går att köpa också.. :)
Och jag håller helt med dig, de passar till de flesta sammanhang, funkar alldeles utmärkt.