fredag, november 09, 2012

Hittade denna pjäs..

Ja, helt enkelt kom jag över en goding på 16" med denna lilla "stamp".
Just nu testas den som överlock i HiHat-Combo med en EAK, alternativt en gammal Ufip. Vi får se vilken det blir.
Men jädrarrrr vad bra det blir, oavsett vilken som får agera botten..

Kikat lite på olika "timelines" på nätet, men troligen finns det grabbar med korrekt vetande här på bloggen.
Vad tror vi?

Precis som Lasse säger så planerar jag också att utöka mitt Mod Orange med en 14x14..
Dock verkar det vara synnerligen svårt att hitta en original, så jag tar saken i egna händer och försöker komma så nära jag kan med scannad finish (tack Lasse), lim, en gammal golvpuka modell Triumph, och sedan ska jag jaga lugs...

Blogga på boys..

5 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

Gå till din lokala dekaltryckare, te med en puka för färgmatchning, låt honom/henne trycka bildekor. Alltså sån plast som man strajpar bilar med. Den är självhäftande.
Sen en burk klarlack som sprayas i några lager.

Voila!

/Lars

Lennart Pn sa...

Liten fråga till Lars H:

Vilken sort/typ av klarlack använder du?

Mvh/Lennart Pn

Lars H "moderator" sa...

Oj, jag hade en sprayburk hemma med en lack som var lite tunn.
Köpte en ny burk på Cheapy (för de är billigast) som var lite blankare. La tre lager på klädseln.

Att låta trycka dekal-blir ju egentligen lite för tunt, jämfört med riktig klädsel.
Men du kan ju däremot få vilken klädsel du vill. Och är man bara lite rädd om grejerna så håller det också.

/Lars

Lars H "moderator" sa...

Någon mer lycka med att jaga tag i Findus gamla trumset?

Jag tycker att virveln från Findus är det roligaste jag sett på länge!

Inte för att jag tycker att Gretsch gör de bästa virvlarna, utan just för att proveniensen (ägarhistorien, ungdomar...) är så cool!

/Lars

Lars H "moderator" sa...

Oj, vad gäller stämplar så finns det bättre folk till sån't.
Tyvärr så har två av våra främsta Zildjian-experter tagit paus ifrån/slutat deltaga här på bloggen.

Finns info på andra sajter:
http://www.hidehitters.com/cymbals/Zildjianstamps/timeline.html
http://www.vintagezildjians.com/zildjian-stamps
www.drumforum.org

/Lars