tisdag, januari 10, 2012

Gott Nytt År nerds,
Hoppas livet leker med alla och en var och att julhelgen varit till belåtenhet. Jag och min sida har blivit (ofrivilligt) med ett TAMA Imperialstar, typ 1983... Men efter lite putsning inser jag att det är fina trummor av grundmurad kvalite. Träslag är ju lite ... Hmmm okänt... men de är ytterst välbyggda och med en otrolig kvalite på finish och krom. Storekarna är 14", 16" och 22" med en King Beat virvel, som iof. skall donera delar till min Artstar Cordia virvel. Men eftersom att jag är en sucker på 12"pukor (L L L L L udwig...) Måste jag nu ha en slik.. Kulören lystrar till namnet "ROYAL BLUE PEWTER".. Är det någon i församlingen som har något som liknar det i gömmorna ombedes denne genast bege sig till receptionen där mamma väntar.. Dåså, detta var mitt första inlägg i debatten 2012 och so sagt ett fett nytt år och, slå den som att du menar det...
Ps, är det någon som tror på allvar att Hasse "the drama queen" Fågelholk menar allvar med sitt hot om att han"Inte har något mer att tillföra"..... Räck upp en hand! ;)
Mvh Olle Olerz

4 kommentarer:

Lennart Pn sa...

Hej, Olle!

Trevligt att du uppskattar Tama Imperial Star (80-tals varianten alltså), för det är verkligen kvalitetsgrejor rakt igenom. Spelar själv på ett sånt kit i en replokal flera gånger i veckan ...

... det är grejor som är oömma och tål mycket stryk (inget att sträva efter fö)och dom här grejorna har fått utstå en tuff behandling under årens lopp utan att det syns i nämnvärd utsträcknin på finishen.

En liten negativism till slut:
Nåt som jag inte gillar på dåtidens Tama-grunkor är att skruven till pukbenen går "rakt in i ... just det - benet"!

/Lennart Pn

Lars H "moderator" sa...

Imperialstar är väl ungefär lika underskattade som Premiers vintagegrejer.
Bra byggda, bra ton.
Kul projekt du har på gång!
/Lars

Nisse sa...

Härligt med projekt och angående ditt ps , så räcker jag inte upp handen!
Nisse

Lars H "moderator" sa...

Finns en 22-kagge på vend!