onsdag, maj 04, 2011

Storstädning #5 - Skrotbingen nästa?





När jag först fick syn på detta kit så blev jag mer än lite förbryllad, omsorgsfullt strippat på klädsel, badgar, dämpare och "the disappearing spurs" var - just det - "disappeared"! Inte så mycket att gå på, alltså ...


... sizarna är 12x8, 16x15 och 22x14 och har inuti sig en stämpel "international size". Stämskruvarna har skåra i skallen och då verkar det hela luta åt Storbritannien som tillverkningsland. En gång i veckan spelar jag på ett Premier "Projector"-kit i en rep-lokal, ett kit med maffiga storlekar (13 och 14 hängtoms) och minsann - vid en närmare granskning så är det samma stämhus, claw-hooks och T-rods, men detta (lite nyare?) kit har fyrkantiga skallar på stämskruvarna. Och "skrotsetets" resonansskinn på tommarna är märkta "Premier Percussion CL"! Så gåtan tycks alltså vara löst ...


Det här är inte mycket att spara på, värst åtgången är lilla tommen där stommen är illa spräckt ovanför hållarhålet. Golvtommen är dock fullt användbar ...


... så, om någon har nåt "project" på gång och behöver stämhus etc. så hör av er! Tacksam också om någon kan ge mer info till undertecknad om dom här grejorna och Premier "Projector" i synnerhet!


Tack på förhand!


Lennart Pn



3 kommentarer:

Lennart Pn sa...

Jag får väl göra som några andra gjort här på bloggen tidigare, dvs kommentera mig själv när ingen annan gör det ...

... hur som helst så har dom här grejorna nu vandrat vidare till ny ägare och vem vet vad det blir av dom? Förmodligen ingen som bryr sig heller!

Nog sagt om detta ...

/Lennart Pn

Lars H "moderator" sa...

Nej, de föll mig inte i smaken.
Och jag har faktiskt glömt att kommentera.
Har inte en aning om vad det kan vara för burkar.

Och om ingen kommenterar, så får man göra det själv.
Tråkigt, när man väl gör ett inlägg.

Låt dig inte avskräckas, Lennart.
Keep 'em coming.
Enda chansen att hålla liv i denna blogg...

/Lars

Lennart Pn sa...

Tack för responsen, Lars ...

... jo, det är nog ingen tvekan om att dessa stommar (tunna med stödringar) är Premier, som tidigare sagts så tyder en del andra omständigheter på det ...

... finns det verkligen ingen här på Bloggen som kan ge mig lite info om Premier "Projector-series"?

/Lennart Pn