onsdag, oktober 20, 2010

DW Jazz 18,12,14 och virvel.

















Hej, och välkommna till denna jubileums-blogg! Sep. 2005 la jag in min första blogg, så det är 5-års jubileum för mej. Sedan fick jag nöjet att lägga in blogg nummer 500, HURRA,HURRA,HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Det var alltså det här lilla goa setet som fick mej att sälja mitt första Ludwigset. Och fortsättningen känner ni till, just nu är 14 gamla Ludwig set väck! Det här bytte jag till mej i augusti, och mina vänner, det låter otroligt bra! Jag bytte även in en hel del andra saker, och skaffade mej en hel uppsättning DW ställ. Jag var lite misstänksom mot hi-hat stativet, det såg lite svajigt ut. Men om man avhåller sej från hårdrock så fungerar det! Hela setet är snyggt tycker jag, och så låter det fantastiskt. Jag har en typisk jazz-stämmning på allt. Väntar nu bara på ett DW frontskinn UTAN hål, så blir det perfekt. på tisda, på tisda, på tisda osv Swingliga hälsningar från eder Fogelberg!




2 kommentarer:

Lennart Pn sa...

Hello again, Birdie! Bloggen har verkligen haft glädje av alla dina inlägg under åren och det är bara att att hoppas att du fortsätter i samma stil - trots att du sas "bytt märke" ...

... detta var ju små söta burkar som står i skarp kontrast till herr Birdies alldeles nyligen uttryckt böjelse för megastora "tråg" - ska det nu komma DW-kit i Bonhamstil ävenså, månntro?

Själv har jag aldrig riktigt gillat DW, men det behöver inte innebära att dom inte är bra! En del anser ju att dom är trumvärldens "Rolls Royce" ... ställen ser "moderna" ut (allt kan ju inte vara "vintage") och fungerar dom fint så är dom väl OK ... kul variant av "railen" ... snygg finish också för den delen!

/Lennart Pn

Lars H "moderator" sa...

Jädra jazzputte!
De där är ju jättefina!
Man blir allt sugen på ett jazzkit, och på ett DWkit över huvud taget.

Men det kanske blir nå't modernt framöver, vem vet...

Bra jobbat, Hasse!

/L