lördag, september 04, 2010

Familjen Sound Edge


Igår anlände den tredje medlemmen i familjen Paiste 602 Sound Edge HH. Efter några års span dök en 13" hi-hat upp (från England). Det går nog åtminstone tio 14" på en 13" - om ens det räcker. Normalt brukar jag vara lite skeptisk till hi-hats mindre än 14" (min favorit är en 16" 602:a) men jag skall i alla fall ge den en ärlig chans. De andra hatsen på bilden är 14" och 15" - men det hade ni väl redan räknat ut. Den som hittar en 16" SE få gärna slå en signal till Linköping - det lär dröja...



2 kommentarer:

BIRDMOUNTAIN sa...

Härligt! Den här hade jag span på också, men av olika anledningar valde jag att( för en gångs skull!)avstå. SKULLE den inte vara till belåtenhet, kan du ju slå en signal till Katt-holm. Mina egna ABSOLUTA hi-hat favvo är Paiste 602 Sound Edge 14" och 15". Vicka cymbaler, vicket sound, vicket chip!!! Birdie

Roger sa...

Man vet aldrig. Många av mina rariteter har ju till slut hamnat i dina gömmor. Skall som sagt var testa den först. Jag gillar också SE locken. Har en unik ton. Även om det rör sig om ganska tunna lock har de bra klipp.