torsdag, juli 29, 2010

ASBA!!





Hej alla semesterfirare..............och alla andra med så klart!!
Har ett 70tals ASBAkit i projektform. Tänkte kolla intresset här först innan det ev. åker ut på Blocket. Tunga rostfria stommar! Helgjutna sargar på hela kittet. Stolekarna är 9x13", 8½x14!!!!, 16x16", 14x22" och 5 3/4x14" virvel. Det som saknas är en bastrumsarg ink alla T-skruvar/hucks samt lite annat smått. Putsa och fixa lite så kan det bli ett riktigt kult set. Finns i Karlskrona! Bussgods går men det väger ungefär 30kg så avhämtning vore super. Ge mig ett bud!!!

Ha en fortsatt trevlig sommar!!
//H

7 kommentarer:

Lars H "moderator" sa...

Asba!
Kommer ihåg ett Asba klätt med kork! Och två 20" kaggar. Fanns på gamla original-Musikbörsen i Stockholm.

Finns en del att läsa om Asba och det verkar vara väldans bra trummor.

Kul att få se, lycka till med försäljning.

//Lars

tjjaf ! kbong sa...

Har ett likadant fast med två kaggar 22". Och fyra pukor. Dessutom har jag ett kork Asba i mint med virveln. Slutskrytet!

tjjaf ! kbong sa...

Förresten har jag en hög med överblivna Asba tskruvar och hooks. Tror tom att jag har en originalsarg över med....

Vi kanske kan göra nåt skoj byte?


Hälsn från Camcoprinsen :)

tjjaf ! kbong sa...

mitt korkAsba är 22x14 13x9 14x8 16x16 14x51/2 och är säkert världens absolut fulaste set med den portugisiska korken drällande som ett mögelangrepp...:) Men så klart otroligt coolt!! Längtar efter att testa dom i lämplig akustik nån gång....

tjjaf ! kbong sa...

Klåfingrig som jag är när det gäller trumköp så kan jag inte låta bli att fråga vad du rimligen önskar ha för Asbat!

Lite kul när jag faktiskt har de saknade originaldelarna...

Henkax sa...

tjjaf ! kbong...........du får ge mig ett bud. La ut det på Tradera

Mvh
/H

tjjaf ! kbong sa...

Kommer inte in på Tradera. Har glömt lösenordet.

Se upp!! Risken är att du får nära noll.

Sätt reserv.

Mvh, Pelle