måndag, september 14, 2009

Nya Yamaha Maple Custom Absolute trummor.


Som ni ser har "vintageHasse" tappat greppet helt! 24x16 och 18x16 och 16x16 är helt nya, just out of the box! Jag gjorde en special-beställning i april, och idag anlände trumsen från Japan. Sedan tidigare hade jag 13 och 14 pukor med silver badge (guld på de lite äldre Absolute-seten) och gjutna alu-sarger(andra sorts sarger på äldre Abs-seten). När jag ville beställa matchande bastr och g-pukor, fick jag reda på att Yamaha skulle skrota just den här utformningen av serien. Från sommaren 09 och framåt är det en ny design på Absolute-serien , nya stämhus m.m. Jag fick hjälp att göra en "custom order", och fick i hop ett matchat set! Vicket´tungt rock-kit det här kommer att bli!
ps. har lagt bud på en Ludwigvirvel från 79-80. vinner jag den lovar jag att lägga ut den på bloggen, har ju mest varit NYA grejor för mej sista tiden, SORRY ds.

3 kommentarer:

the preacher sa...

Inget fel m nya grejor om man gillar dom!
Yamaprylarna ser riktigt goa ut!!
HJ

tjjaf ! kbong sa...

Det är nog en förnuftig inställning tycker jag. Har själv vissa kluster av nytt i vintagehavet som jag bara älskar som känns som om de var "gjorda bara för mig". Min Bosphorus 22a, en Tama Starclassic maplevirvel och min mirakulösa Supraphonic hh bronze som jag envisas med att tjata om här... Låt den personliga känslan styra utan förbehåll!!!
Rock on Hasse. Tack för senast förresten det var ett mycket trevligt besök. Mvh Pelle

tjjaf ! kbong sa...

Obs Starclassicvirveln är med VALSADE sargar. Hatar gjutna i alla fall på den. Dessa icke originalsargar her gett virveln en mjukhet och dynamik utanför det mesta...