torsdag, mars 12, 2009




En liten försmak på Urban Drums som jag och min son Ludwig bygger tillsammans.
Efter 20 år i trumbranschen med resor till nästan alla trumfabriker som finns på detta klot, så lär man sig ett och annat. Målet är att bygga trummor med en snegling åt det vackra -50talets design och kultur, då trummor skapades med ett skönhetsideal som av många har glömts bort.
Att tillsammans med det ta det bästa från varje tillverkare, idéer och lösningar och bygga fina trummor byggda med kärlek och omsorg.
När jag hade Slagverket hade jag en fantastisk trumverkstad som var platsen för många vilda tankar och projekt och framför allt olika trumbyggare som kom in och lånade fräsbord, pelarborrar m.m. Denna verkstad har jag saknat otroligt de senaste åren och i våras när vi flyttade så fick jag äntligen plats för den i mitt inomhus-garage. Så alla lediga stunder så står vi och spånar och läser kataloger, kollar gamla bil och trumkataloger och sen börjas det formas vinklar och designer. Hit in tills har det mest blivit trummor till studios som använtmina trummor vid inspelningar och promt velat köpa dom efter och det är ju kul. Vi får väl se när det är dags att sätta ut dom i någon butik.
Jaja, jag håller er underrättade med vad som händer
Urban

2 kommentarer:

BIRDMOUNTAIN sa...

Urban Näsvall på bloggen, jo ja tackar! Hördu, det här ser helläckert ut. Bygga nya trummor med gammal vintage-lock, perfekt för oss nördar. Håll oss uppdaterade, väntar redan på bilder på första setet( eller blir det bara virvlar?)! Hasse F.

Lars H "moderator" sa...

Hej Urban!
Välkommen i inläggsträsket.
Håller med om att du återskapat ett härligt skönhetsideal med dina byggen.
Känns som att du skulle gästa Live 'n Jive här nere i Sörmlandsskogarna!
Sing, Sing, Sing!
/Lars H